۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۰۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84937696
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برخی منابع از استعفای وزیر صنعت مجارستان به دلیل کمبود سوخت خبر دادند

تهران- ایرنا- برخی منابع خبری از استعفای وزیر صنعت مجارستان به خاطر بروز مشکلات مربوط به انرژی و کمبود سوخت در این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از رویترز، لازلو پالکوویچ، وزیر فناوری و صنعت مجارستان به دلیل مشکلات مربوط به کمبود سوخت و مسائل انرژی از سمت خود استعفا داده است. وب سایت ایندکس به نقل از منابع معتبر این خبر را منتشر کرد ولی هنوز دولت به طور رسمی آن را تایید نکرده است.

پالکوویچ از سال ۲۰۱۴ در دولت مجارستان پست‌های بلندپایه‌ای داشته است.

در جریان تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه دولت مجارستان بارها به کشورهای اروپایی به خاطر مشکلات مربوط به انرژی هشدار داده بود.

چندی پیش ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان هشدار داد که انرژی اتحادیه اروپا تمام شده است و همه کشورهای اروپایی باید برای رفع این مشکل اقدام کنند.

نخست وزیر مجارستان در پستی در صفحه فیس بوک خود نوشت: اگر بخواهیم ریشه ای این مشکلات را بررسی کنیم، همیشه به یک جای مشابه ختم می شود: مسئله انرژی. مسئله این است که اروپا از انرژی تهی شده است.

نخست وزیرمجارستان پیشتر هشدار داده بود جنگ در اوکراین و تحریم های اتحادیه اروپا خطر کمبود انرژی را ایجاد می کند که می تواند اروپا را به زانو درآورد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha