یاد آزاده شهید حرم شاهچراغ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گرامی‌ داشته شد

شیراز-ایرنا- یاد و خاطره آزاده شهید «محمدولی کیاسی» از شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در آیینی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز محل تحصیل دختر این شهید گرامی داشته شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با عنوان چراغدار حرم برگزار شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن تسلیت به خانواده‌های سوگوار شهدای این حادثه تروریستی،  گفت: باید تلاش کنیم تا همچون شهدای حرم مطهر شاهچراغ و چراغداران این حرم مطهر به معرفت حقیقی شهادت دست یابیم.

سید وحید حسینی ادامه داد: ابن حادثه برای همه ما تلخ است، اما با توجه به آیات قرآن، شهدا به کام خود رسیده اند و شادند.

وی با اشاره به جهان بینی و آگاهی بالای شهدا، تاکید کرد: خداوند بزرگ شهدا را برگزیده است و ما نیز باید تلاش کنیم تا همچون شهدا به معرفت حقیقی شهادت دست یابیم.
وی ولایت فقیه و خون شهدا را نعمات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برشمرد و ابراز امیدواری کرد که به برکت خون شهدا، همه در مسیر آماده سازی جامعه برای ظهور حضرت مهدی (عج) قرار گیریم.
در این آیین، «زهرا کیاسی» دختر شهید «محمدولی کیاسی» و دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین برادر شهید کیاسی نیز حضور داشتند و در بخشی از این برنامه به بیان خاطرات این شهید بزرگوار پرداختند.
همچنین از سوی تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی، پرچم سبز آستان حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) به فرزند شهید محمدولی کیاسی از جانبازان دوران دفاع مقدس و شهید حادثه‌تروریستی حرم و اهل شهرستان مرودشت اهدا شد.
سخنرانی، شعرخوانی و مداحی اهل بیت(ع)، از دیگر بخش های این آیین بود.

به گزارش ایرنا، غروب چهارشنبه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۱، فردی مسلح با حمله به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، زائران این حرم را به رگبار بست. این حمله تروریستی بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۱۳ شهید و ۳۰ مجروح در پی داشته است.

بنا بر آخرین اعلام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنان هفت نفر از مجروحان حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بستری هستند که از این تعداد، ۶ نفر از این افراد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
عامل این حمله تروریستی در بیمارستان به هلاکت رسید و عامل دوم این عملیات پس از دستگیری با اعتراف به انجام شدن جنایت در حرم شاهچراغ (ع) از سوی گروه تروریستی داعش گفت: از نگاه این گروه تکفیری، زمان اغتشاشات بهترین موقع برای عملیات در ایران بود و شیراز به عنوان محل انجام عملیات تعیین شد.
پیش از این، وزارت اطلاعات ۱۶ آبان ۱۴۰۱ در دومین اطلاعیه خود پیرامون حادثه تروریستی شاهچراغ با اعلام اینکه تاکنون ۲۶ تروریست تکفیری وابسته به گروه داعش دستگیر شده‌اند، اعلام کرد: تروریست‌های مذکور، در استان های فارس، تهران، البرز، کرمان، قم و خراسان رضوی مورد تعقیب قرار گرفته و دستگیر شده‌اند. تعدادی از آن‌ها نیز در مرزهای شرقی و هنگام فرار از کشور بازداشت شدند.

پیکر پاک شهید «محمد ولی کیاسی» از آزادگان شهرستان مرودشت که در حمله تروریستی غروب چهارشنبه چهارم آبان‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به شهادت رسید، عصر یکشنبه هشتم آبان  در زادگاهش تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، این آیین با حضور گسترده مردم منطقه در روستای اَشجرد ابرج از توابع بخش درودزن شهرستان مرودشت برگزار و پیکر این آزاده دوران دفاع مقدس در گلزار شهدای این روستا در کنار همرزمانش آرام گرفت. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha