وزارت اقتصاد با ۲۵ پیشنهاد خراسان رضوی برای بهبود وضعیت اقتصادی موافقت کرد

مشهد-ایرنا- رییس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی با ۲۵ پیشنهاد این شورا با محوریت اتاق بازرگانی در ۲ حوزه زیرساختی و رفع مشکلات اقتصادی این استان موافقت کرده و قول پیگیری داده است.

علی اکبر لبافی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از موضوعاتی که اتاق بازرگانی خراسان رضوی پیگیری می کرد و در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد، مشکلات مربوط به حوزه ذیل وزارت اقتصاد در خصوص مسائل بانکی، امور گمرکی، امور مالیاتی، اموال تملیکی، تفویض اختیار برخی مسئولیتهای این وزارتخانه به ادارات تابعه در استان و در حوزه زیرساختهای بخش تولید بود که طی مذاکرات رییس اتاق بازرگانی ایران و خراسان رضوی با وزیر اقتصاد مطرح شد.

وی بیان کرد: پیرو این مذاکرات، اتاق بازرگانی با همکاری تشکلهای بخش خصوصی، تعاونی ها و اصناف خراسان رضوی مسائل و مشکلات مزبور را جمع بندی و در قالب ۲۵ صفحه به وزارت اقتصاد ارسال و این وزارتخانه موارد را پیگیری و اولویت بندی  و به دستگاه های متولی ارسال کرد که در نهایت پاسخ دستگاه ها به مسائل مربوطه در نشستی با حضور وزیر اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت.

رییس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: در نهایت بسیاری از پیشنهادهای خراسان رضوی در نشست مزبور مورد موافقت قرار گرفت؛ برخی از آنها به دولت ارجاع و برخی دیگر که نیاز به کار کارشناسی بیشتر داشت به استان بازگردانده شد.

لبافی با اشاره به مهمترین پیشنهادهای خراسان رضوی به وزارت اقتصاد بیان کرد: پیشنهادات در حوزه زیرساختی شامل تسهیل صدور مجوزهای مربوط به شهرکهای صنفی و صنعتی اطراف مشهد بود که درخواست شد ضابطه مربوط به محدودیت استقرار در شعاع ۱۲۰ کیلومتری که خرداد ماه امسال برای تهران برداشته شده بود، برای مشهد نیز اجرایی شود تا شهرکهای صنفی و صنعتی بتوانند در شرایط بهتری در اطراف مشهد مستقر شوند.

به گفته وی، مورد دوم در این بخش مربوط به تسری قوانین و مقررات شهرکهای صنعتی دولتی به غیردولتی مربوط به ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی و باغها بود.

وی اظهار داشت: برخی پیشنهادات خراسان رضوی در حوزه وزارت اقتصاد، رفع مشکلات مربوط به توسعه گمرک دوغارون، تفویض اختیار ارزش گذاری قیمت کالاهای صادراتی تولیدی استان بویژه زعفران به خراسان رضوی، بهبود میزان مصارف بانکی به منابع آن در استان، تغییراتی در هشت بند مربوط به امور مالیاتی، صدور مجوز برای انجام صادرات ریالی به افغانستان به دلیل فاصله قیمتی بین ارز نیمایی و ارز آزاد، حذف نیم درصد عوارض آب مجازی، بازنگری تعرفه های صادرات و واردات بود که در نشست مزبور مطرح شد.

رییس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: پیرو نشست فعالان بخش خصوصی استان با وزیر اقتصاد، مقرر شد نشست هفته آینده شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در مشهد به بررسی مشکلات بانکی استان با حضور رییس کل بانک مرکزی و مدیران ارشد بانکی کشور اختصاص یابد که ۱۵ موردی که در نشست مزبور مطرح خواهد شد، نتیجه جلسات بررسی دبیرخانه شورا خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha