۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 84937584
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حرکت معنادار سازشکاران در قبال نتانیاهو

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۴۱
کد خبر: 84937584
حرکت معنادار سازشکاران در قبال نتانیاهو

تهران-ایرنا- یک روزنامه رژیم صهیونیستی نوشت که با وجود گذشت یک هفته از پیروی بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود و رهبر اردوگاه سیاسی راست افراطی در انتخابات پارلمانی این رژیم، چهار کشور سازشکار عرب به همراه چند قدرت مهم جهانی این پیروزی را تاکنون به او تبریک نگفته اند.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی "معاریو" امروز در گزارشی به رصد و بررسی کشورهایی پرداخت که تا این لحظه پیروزی بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود در انتخابات این رژیم را تبریک نگفته اند.

این روزنامه نوشت: کشورهای امارات، بحرین، مصر، اردن، ترکیه، آلمان، کانادا، روسیه، چین، ژاپن و استرالیا برجسته ترین کشورهایی هستند که پیروزی نتانیاهو را تاکنون تبریک نگفته اند.

روزنامه صهیونیستی معاریو افزود: امارات و بحرین - علیرغم اینکه توافق (سازش) ابراهیم برای برقراری روابط دیپلماتیک با تل آویو را در گذشته با خود شخص نتانیاهو امضا کردند- تا این لحظه پیروزی اش در انتخابات را تبریک نگفته اند.

پیش از این نیز یک وزیر رژیم صهیونیستی از نگرانی برخی حکام عرب از به قدرت رسیدن مجدد اردوگاه راست افراطی به رهبری نتانیاهو در این رژیم خبر داد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز پیروزی نتانیاهو در انتخابات را با شش روز تاخیر به او تبریک گفت.

سخنگویان کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا تایید کردند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سرانجام روز دوشنبه، پس از گذشت پنج روز از انتخابات رژیم صهیونیستی با بنیامین نتانیاهو تماس داشته و پیروزی او را تبریک گفته است.

دیر تبریک گفتن رئیس جمهوری و دیگر مقامات بلند پایه آمریکا به بنیامین نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات، بازتاب درخور توجهی در رسانه‌های صهیونیست داشته است و برخی از این رسانه‌ها این اقدام بایدن را در راستای تلافی اقدام مشابه نتانیاهو در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارزیابی کردند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گذشته اعلام کرد که شمارش آرای بیست و پنجمین انتخابات کنست (پارلمان) این رژیم پایان یافت و در نهایت ائتلاف راستگرا به رهبری نتانیاهو نخست وزیر اسبق ۶۴ کرسی به دست آورد و پیش بینی می شود که کابینه جدید را تشکیل دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha