استاندار : طرح ساماندهی اسکان کارگران صنایع در اشتهارد البرز  کلید خورد

کرج - ایرنا - استاندار البرز با اشاره به مشکل اسکان کارگران صنایع در شهرستان اشتهارد این استان اعلام کرد: بر همین اساس با همکاری بنیاد مستضعفان طرح ساماندهی سکونت کارگران این صنایع کلید خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی روز چهارشنبه در نشست بررسی روند توافق دستگاه های اجرایی و شهرداری های البرز با بنیاد مستضعفان افزود: باید از تمام امکانات و ظرفیت های موجود در راستای پیشبرد اهداف توسعه ای استان بهره برداری کنیم که در این راستا توافق نامه های  بین دستگاهی در ابعاد استانی و ملی از اهمیت بالایی برخوردار است.
استاندار البرز بیان داشت: اعتبارات و بودجه های استانی دارای محدودیت های فراوانی هستند از این رو باید دستگاه های استان و شهرداری ها بتوانند با اقدامات مشترک، برنامه های بزرگی را محقق کنند.
وی ادامه داد: رییس  بنیاد مستضعفان کشور از طرح ها و برنامه های استان البرزدر حوزه های مختلف استقبال کرده اند و بر این اساس توافقاتی نیز صورت گرفته است.
عبداللهی با اشاره به پروژه آزاد راه تهران - شمال، گفت: اداره کل راهداری استان باید هر چه سریع تر نسبت به راه اندازی مجتمع های خدماتی رفاهی با تمامی امکانات همچون پمپ های گاز و بنزین، مرکز خرید و سرویس های بهداشتی اقدام کند.
وی افزود: ضرورت دارد که در جاده کرج-چالوس نیز با توجه به نیاز مردم، پمپ بنزین و سرویس های بهداشتی، طراحی و اجرایی شود.
استاندار البرز گفت: با توجه به توافقی که در جهت ساماندهی اراضی جهان چیت در کرج صورت گرفته باید عملیات اجرایی آن هر چه سریع تر آغاز شود.

شهرستان اشتهارد دارای حدود ۷۵ هزار نفر جمعیت است که ۴۲ هزار نفر این جمعیت کارگری هستند.

اکنون حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی فعال و نیمه فعال در این شهرستان فعالیت دارند که بنا به گفته مسوولان استانی این صنایع با کمبود حدود پنج هزار نیروی کار مواجه هستند.

کمبود واحد مسکونی در شهرستان اشتهارد و مشکلات حمل و نقل سبب شده تا کارگران نتوانند از فرصت های کاری شهرک های صنعتی اشتهارد بهره کافی را ببرند.

اشتهارد در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha