۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84937484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: شهرداری های البرز در نصب دستگاه زباله سوز تسریع کنند

کرج - ایرنا - استاندار البرز با اشاره به بوی نامطبوع زباله ها و مشکلات زیست محیطی در منطقه حلقه دره این استان از شهرداری ها خواست برای راه اندازی سیستم زباله سوز در این محل تسریع کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجتبی عبداللهی روز چهاررشنبه در نشست بررسی  نصب و راه اندازی دستگاه زباله سوز  البرز  افزود: اکنون ساماندهی زباله ها در حلقه دره به شیوه های سنتی دنبال می شود که مشکلات فراوانی همچون بوی نامطبوع، انباشت شیرابه، عدم تفکیک صحیح و انباشت زباله ها را در پی دارد.
استاندار البرز گفت: چندین  نشست تخصصی برای پیاده سازی روش های نوین جمع آوری و ساماندهی زباله ها تشکیل داده ایم و در خصوص نصب و راه اندازی دستگاه زباله سوز به توافق رسیده ایم.
وی افزود: به طور قطع برای راه اندازی سیستم زباله سوز  چالش هایی نیز در مسیر خواهیم داشت که باید با خرد جمعی برای حل آنها اقدام کنیم.
عبداللهی  با بیان اینکه در سفر رییس جمهور اعتباری ویژه برای زباله سوز استان مصوب شده است ، اضافه کرد: باقی بودجه مورد نیاز را نیز شهرداری های استان باید به نسبت تولید زباله در شهرها، سهام دار شوند.
استاندار البرز بر ضرورت فرهنگسازی در خصوص تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد و گفت: برای این منظور باید خانواده ها از طریق اطلاع رسانی و تبلیغات، با نحوه صحیح تفکیک زباله های خشک و تر آشنا شوند.

در مصوبات سفر رییس جمهور به استان البرز ، نصب دستگاه زباله سوز مورد تصویب قرار گرفت و دولت ۲۰ درصد از هزینه این سیستم را عهده دار شد.

روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن زباله در حلقه دره استان البرز دفن می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha