۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84937457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۴۰۰ هزار متر مربع از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: از اول امسال تاکنون ۴۲۴ هزار و ۶۵۶ متر مربع از اراضی ملی استان از متصرفین پس گرفته و به بیت‌المال بازگردانده شد.

جهانگیر الیاسی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال با انجام فعالیت‌های شبانه روزی توسط گشت حفاظت اراضی و کارشناسان حقوقی و با هماهنگی نهادهای قضایی و انتظامی استان، ۷۰ مورد رفع تصرف از اراضی ملی انجام شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۴ مورد رفع تصرفات پس از صدور حکم قضایی و ۲۶ مورد نیز رفع تصرف فوری بوده است، گفت: در جریان این ۷۰ مورد رفع تصرف، ۴۲۴ هزار و ۶۵۶ متر مربع از اراضی ملی از متصرفین پس گرفته شده و به بیت المال بازگردانده شد.

به گفته وی ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده در این بازه زمانی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با تاکید بر تلاش برای حفظ حقوق بیت المال، افزود: تلاش‌های انجام شده در راستای حراست از اراضی ملی با اقداماتی همچون شناسایی اراضی ملی، رفع تصرفات، دریافت سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ قابل ملاحظه است و این روند کماکان با جدیت و پشتکار هر چه تمامتر باید دنبال شود.

وی از مردم استان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تعرض اراضی ملی با سامانه تلفنی ۱۶۵۶ تماس و مراتب را اطلاع دهند تا در سریعترین زمان ممکن نسبت به رفع تصرف اقدام شود.

کردستان با وسعتی معادل ۲۸ هزار و ۸۱۷ کیلومتر مربع در غرب ایران و ۲۲۷ کیلومتر با کشور عراق مرز دارد و در مجموع یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۴۵ نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر و یک هزار و ۷۰۳ روستا ساکن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha