همایش بین‌المللی «غذای طیب» در مشهد آغاز به کار کرد

مشهد-ایرنا-همایش بین‌المللی «غذای طیب» روز چهارشنبه با حضور پژوهشگران ایرانی و چند کشور جهان در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر علمی این همایش در آیین آغاز به کار آن با اشاره به همکاری موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی کشور و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برپایی همایش غذای طیب افزود: در برپایی این همایش  ۴۵ مرکز و دستگاه پژوهشی داخل و خارجی از جمله کشورهای سوییس، مالزی، برونئی، پاکستان و تایلند همکاری علمی دارند.

مرضیه رضوی‌زاده افزود: ارائه آخرین دستاوردهای علمی و راهکارهای عملی در زمینه غذای طیب با محورهای پژوهش‌های بنیادی و کاربردی، فقه و شریعت، اقتصاد و مدیریت و قوانین و استانداردها از طریق تبادل آرا و اندیشه پژوهشگران، صاحب نظران و اندیشمندان از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش بین المللی است.

همایش بین‌المللی «غذای طیب» در مشهد آغاز به کار کرد

دبیر علمی همایش بین المللی «غذای طیب» با تاکید بر اینکه این همایش دارای اعتبار علمی از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است، بیان کرد: ۱۸۶ مقاله در این محورها به دبیرخانه این همایش ارسال شده که بعد از انجام داوری، ۱۵۰ مقاله پذیرفته و ۲۰ مقاله برای ارائه شفاهی در همایش بین‌المللی غذای طیب در نظر گرفته شده است.

رضوی‌زاده به همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برگزاری دوره‌ آموزشی "ارتباط با غذا و تغذیه با سلامت" اشاره و بیان کرد: سومین جشنواره "کسب و کارهای طیب" و کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مختلف در حاشیه همایش بین‌المللی «غذای طیب» برای علاقه مندان برگزار می‌شود.

نخستین همایش بین‌المللی دو روزه «غذای طیب» همزمان با هفته کیفیت در روزهای ۱۸ و ۱۹ آبان ماه سال جاری در مشهد برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha