صاحبان اراضی تصرفی بدون معارض اسناد مالکیت دریافت می‌کنند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: صاحبان اراضی در این استان که به عنوان اراضی تصرفی شناخته شده است، می‌توانند برای دریافت سند مالکیت اقدام کنند.

سید محسن حمزه‌لو روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به لزوم تعیین تکلیف اراضی تصرفی بدون معارض، فرآیندهای صدور سند مالکیت برای صاحبان املاک و ساختمان‌های احداثی در این اراضی تسهیل می‌شود.
وی اظهار کرد: مقرر شده تا صاحبان املاک و ساختمان‌های اداری در اراضی تصرفی بدون معارض با پرداخت قیمت کارشناسی، صاحب زمینی که در آن واحد مسکونی ساخته‌اند، شوند و مالکیت زمین به نام آنها شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: قانون جدید این امکان را فراهم می‌کند تا اراضی که قبل از سال ۱۳۹۴ در تصرف قرار گرفته و تحت عنوان پروژه‌های صرفا مسکونی ساخته شده با پرداخت مبالغی بر اساس جداول منطقه‌ای و قیمت مربوط به عنوان کار کارشناسی، تعیین تکلیف شود.
حمزه‌لو اضافه کرد: با اجرای این قانون، وضعیت‌ مردم و اراضی که در تصرف دارند، مشخص شده و علاوه بر حل مشکلات مردم در این زمینه دولت هم می‌تواند اراضی که در گذشته به هر دلیل ممکن در اختیار نداشته، از این طریق تعیین تکلیف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha