۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84937181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر دستگاه قضایی مظهر عدالت و استقلال باشد

سنندج- ایرنا- رییس کل دادگستری کردستان گفت: مدیر دستگاه قضایی باید مظهر عدالت، شجاعت، اقتدار و استقلال باشد و در طراز بیانیه گام دوم انقلاب و بر اساس منویات رهبرمعظم انقلاب عمل کند.

به گزارش ایرنا،  حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس دادگستری قروه اظهار داشت: سند تحول و تعالی قوه قضاییه در دادگستری استان کردستان با جدیت و برنامه ریزی مدون در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار، میزان تردد ارباب رجوع به دادگستری استان به طور میانگین روزانه ۲۰ هزار نفر است و کارکنان دستگاه قضایی استان با وجود افزایش سالانه ورودی پرونده ها به دادگستری با زحمات شبانه روزی و روحیه و کار جهادی، مشغول به فعالیت و خدمت رسانی به مردم هستند.  

رییس کل دادگستری کردستان خطاب به رئیس جدید دادگستری قروه و کارکنان دادگستری و سایر دستگاه ها و نهادهای اداری و اجرایی بر لزوم تعامل دو سویه درون سازمانی و برون سازمانی تاکید کرد و افزود: این تعامل ارزنده می تواند در جهت اجرای سند تحول قضایی بسیار موثر باشد.

کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها، رفع اطاله دادرسی، تکریم ارباب رجوع، حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه و پیشگیری از جرم از مواردی بود که حجت الاسلام حسینی به بر لزوم توجه به آن تاکید داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی به صورت متمرکز بر رسیدگی قاطع به پرونده مخلان امنیت ورود کرده و ضمن تفکیک بازداشت شدگان، با جمع آوری ادله و مستندات لازم و صدور احکام متناسب و قاطع در مقابله با این جریان اقدام کرده است.

رییس کل دادگستری کردستان ادامه داد: خارج نشینان مرفه بی درد، در جریان اغتشاشات اخیر با برنامه ریزی و تمرکز بر بحث مذهب و قومیت ها در کشورمان سعی در تفرقه افکنی میان مردم و همچنین اختلال در اقتصاد کشور داشتند.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: نظام سلطه با طوفان رسانه ای خود سعی می کند تا مخاطب بدون تحلیل، اخبار را تصدیق کند و این وظیفه همه ما است که با عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، پاسخ فتنه های دشمن را بدهیم البته خوشبختانه ملت غیور ایران بخصوص کردستانی ها با شرکت در راهپیمایی باشکوه یوم الله ۱۳ آبان امسال، پاسخ مناسبی به این فتنه دادند.

در پایان این مراسم از تلاش های سیدجلال حاجی نصیری تقدیر و علی شرف بیانی به عنوان رییس دادگستری قروه معرفی شد.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha