۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84937157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار: ایجاد مراکز ماده ۱۶ در شهرستان های البرز ضروری است

کرج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: راه اندازی و تجهیز مراکز ماده ۱۶ در شهرستان های این استان ضروری است و باید سمن ها و مسوولان امر و فرمانداران اقدام اساسی کنند.

به گزارش ایرنا، مرتضی ولی پوری  روز چهارشنبه در نشست کمیته مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد حوزه مبارزه با مواد مخدر البرز اظهار داشت: نقش تخصصی و مداخله گر سمن ها در کنار دولت می تواند به کاهش و کنترل معضل اعتیاد و آسیب های اجتماعی کمک کند. 
وی با بیان اینکه با تقویت سازمانهای مردم نهاد و آگاهی بخشی می توان زمینه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را در جامعه فراهم کرد، افزود: در این زمینه ضرورت هماهنگی بیشتر دستگاه ها در امر مبارزه با مواد مخدر و اتخاذ تدابیر موثر جهت جلوگیری از بازگشت بهبود یافتگان به دام اعتیاد باید مورد توجه قرار گیرد .

ولی پوری تاکید کرد: در امر آموزش به بهبود یافتگان و خانواده های آنان کارگروهی متشکل از بهزیستی، فنی و حرفه ای، شورای هماهنگی و سازمان زندان ها تشکیل شود و تمامی دستگاههای عضو در به روز رسانی سمن ها اقدام نمایند. 
وی افزود: خیرین این حوزه نیز در ادامه خدمات رسانی به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ همکاری لازم را داشته باشند. 
معاون استاندار البرز تاکید کرد: تمام  فرمانداران شهرستان ها به همراه شهرداری ها نسبت به راه اندازی و تجهیز مراکز ماده ۱۶ همراهی لازم را داشته باشند.

استان البرز با حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و ۷ شهرستان از جمله مناطق مهاجر پذیر کشور است که بر اساس آمار منتشره سالانه نزدیک به  یکصد هزار نفر به جمعیت آن اضافه می شود.

این استان هم اکنون تنها دارای یک مرکز ماده ۱۶ در کرج است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha