۲ طرح با سرمایه‌گذاری هند و چین در ششتمد خراسان رضوی در دست اجرا است

سبزوار- ایرنا- سرپرست فرمانداری ششتمد گفت: ۲ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری هند و چین در حوزه های صنایع جانبی فولاد و فرآوری معدن در این شهرستان خراسان رضوی در دست اجرا قرار دارد.

حسین ایثارگر، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از این واحدهای صنعتی، کارخانه سیلیکو منگنز با سرمایه گذاری و همکاری سرمایه گذار چینی اجرا می شود که زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را به طور مستقیم فراهم می کند.

وی افزود: فرآیند واگذاری این طرح سالهای گذشته تکمیل و مرحله جانمایی آن نیز صورت گرفته بود اما عملیات اجرایی آن در ۲ سال گذشته به سبب محدودیت های ناشی از شیوع کرونا به تاخیر افتاده بود.

سرپرست فرمانداری ششتمد گفت: کارخانه سیلیکو منگنز پس از استخراج این ماده معدنی، آنرا فرآوری می کند که تولیدات آن در صنایع فولاد و فلزات داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

ایثارگر افزود: دیگر طرح صنعتی شهرستان توسط سرمایه گذاران هندی در حوزه ریخته گری و با اشتغال زایی بیش از ۶۰ نفر اجرا می شود که مراحل صدور مجوزها و استعلام های مرتبط با آن در مراحل پایانی قرار دارد.

وی اظهار داشت: شهرستان ششتمد در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنعت و معدن ظرفیت‌های فراوانی دارد که  با ورود سرمایه گذاران به این منطقه، بستر توسعه اقتصادی و رونق اشتغال در این شهرستان نوبنیاد فراهم می شود.

ناحیه صنعتی ششتمد در ۲۴ کیلومتری شهرستان سبزوار حدود ۱۱ هکتار مساحت دارد که مساحت زمین صنعتی و کارگاهی آن حدود هفت هزار متر مربع است که استقرار ۷۲ واحد صنعتی با اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر در آن پیش بینی شده است.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع، دارای ۲۴ هزار نفر جمعیت و دارای ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

 مرکز شهرستان تازه‌ تاسیس شِشتَمَد در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha