۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84937046
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

گواهی سلامت ۲ محصول کشاورزی خوشاب خراسان رضوی صادر شد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: با هدف افزایش امنیت غذایی و بهداشتی، گواهی تولید سالم برای ۲ محصول کشاورزی پسته و انگور این شهرستان صادر شده است.

ابراهیم رودسرابی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون در شهرستان خوشاب ۲۰۰ هکتار از باغ های پسته و انگور گواهی سلامت محصول دریافت کرده اند.

وی افزود: محصول سالم، دارای میزانی استاندارد از مواد شیمیایی شامل سموم و کودها بوده و عاری از عناصر و ترکیبات سمی و آلاینده بیش از حد مجاز است. 

رودسرابی گفت: باغداران برای دریافت گواهی محصول سالم باید در سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی (سماک) نامنویسی کنند تا پس از نمونه‌برداری محصول آنان و آزمایش آن از نظر عاری بودن از مواد شیمیایی بیش از حد مجاز و تایید سلامت، گواهینامه استاندارد برای محصول صادر شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به مزایای اخذ مجوز استاندارد گفت: پس از دریافت این مجوز، محصول مورد نظر به دلیل کیفیت مطلوب با قیمت بالاتری نسبت به محصولات معمولی در بازار به فروش می‌رسد.

گواهی سلامت ۲ محصول کشاورزی خوشاب خراسان رضوی صادر شد

شهرستان خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب خراسان رضوی است.

این شهرستان  با برخورداری از ۱۲ هزار و ۲۵۰ هکتار باغ پسته، رتبه دوم استان خراسان رضوی را به لحاظ سطح زیر کشت این محصول پس از مه ولات دارد و تولید پسته آن نیز پس از شهرستان های مه ولات و بردسکن در ردیف سوم استان است.

خوشاب از لحاظ سطح زیر کشت انگور دیم نیز رتبه نخست خراسان رضوی را دارد و ۱۰ رقم انگور در باغ‌های این شهرستان کشت می شود.

سلطان آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha