قوهای فریادکش امسال یک هفته زودتر به مازندران رسیدند

ساری- ایرنا -رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از ورود اولین دسته از قوهای مهاجر فریادکش با جمعیت حدود ۲۰۰ بال به تالاب سرخرود و ازباران خبر داد و گفت : این گونه از پرندگان وحشی امسال نسبت به سال گذشته یک هفته زودتر در استان فرود آمدند.

  کورس ربیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که پارسال بیست و پنجم آبان ماه نخستین  دسته از قوهای فریاد کش وارد مازندران شده بودند،افزود : همه ساله با کاهش دمای هوا در مناطق شمالی دریای خزر و بخش هایی از سیبری، قوهای مهاجر از اواسط آبان ماه با جمعیت کمی مهاجرت به عرض های پایین جغرافیایی را آغاز می کنند.

وی  شرایط آب گیری و وجود غذای طبیعی در تالاب سرخرود و ازباران را مطلوب توصیف کرد و در یعن حال توضیح داد: امسال نیز همانند  سال گذشته همه تدابیر برای حفاظت ، تامین عذا و پایش بیماری های احتمالی قوهای فریادکش اندیشیده شده است.

ربیعی توضیح داد: مطمئنا هر روز به جمعیت تعداد قوهای مازندران بیشتر خواهد شد و برای این که خطر کمبود غذا ،سبب پراکندگی پرندگان برای تغذیه به آببندان ها و یا در دیگر مناطق نشود که خطر شکار غیر قانونی نیز وجود دارد ، از هم اکنون به اندازه کافی ذخیره گندم انجام شده است.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران همچنین گفت: به منظور مراقبت دائمی از محل تجمع قوهای فریاد کش در سرخرود با همکاری شهرداری این شهر همانند سال گذشته  یک دستگاه کانکس برای استقرار شبانه روزی محیط بانان و حفاظت و حراست از این پرندگان نصب شده است.

وی گفت: حضور این پرندگان سبب می شود تا امسال نیز مردم به خصوص گردشگران از پرواز و فرود این پرندگان وحشی لذت ببرند.

استان مازندران با داشتن چندین تالاب از جمله تالاب بین المللی میانکاله با ۴۸ هزار هکتار و ۸۰۰ آببندان و اراضی کشاورزی بهشت پرندگان محسوب می شود و سالانه حدود ۱.۵ میلیون بال پرنده معادل ۶۰ درصد پرندگان مهاجر در این استان فرود می آیند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha