۳۴ پرونده قصاص در آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ پرونده قصاص با مداخله مقامات قضایی، اعضای شورای حل اختلاف و هسته‌های جهادی بخشایش در دادگستری این استان به سازش مختومه شده است.

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سنت حسنه گذشت از جمله سنت‌هایی است که دین مبین اسلام همواره بر آن تاکید داشته و این مهم نشان از اعتقاد بالای مردم به سنن و شعائر دینی دارد.

وی ادامه داد: از این رو یکی از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش، پرونده‌های مرتبط با قصاص است که بنای دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش برای بازگشت به زندگی محکومین با جلب نظر مساعد اولیای دم است.

عتباتی با بیان اینکه حسب کلام حق تعالی در قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومان عفو و بخشش دارای جایگاه رفیعی است، افزود: امیدواریم با درک و شعور بالای مردم فهیم استان هر روز شاهد سازش های بیشتر نه تنها در پرونده‌های قصاص بلکه در تمامی دعاوی و اختلافات باشیم و در کل تفاهم و همزیستی مردم به گونه ای رشد و بالندگی داشته باشد که اختلافات را به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل کنند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با تحسین اقدام قرآنی و ارزشمند اولیای دم در بخشش و گذشت از خون عزیزشان از همه مردم خواست در این نوع کارهای خیر و خداپسندانه پیش قدم شوند و موجبات رضایت خداوند متعال را فراهم کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha