استقرار ۸۰ واحد تولیدی و صنعتی دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی قزوین

قروین - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین از استقرار و فعالیت ۸۰ واحد تولیدی و طرح صنعتی دانش بنیان و مستعد دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا صفاری روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید در حوزه صنعت کشاورزی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰ واحد تولیدی و طرح صنعتی دانش بنیان و مستعد دانش بنیان در شهرک ها و نواحی صنعتی استان شناسایی شده که از این تعداد ۳۷ واحد به عنوان شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده و ۴۳ واحد تولیدی مستعد دانش بنیان در مرحله ثبت نهایی هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین شرکت های دانش بنیان در شهرک های صنعتی کاسپین و لیا مستقر است.  

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان، میزان سرمایه گذاری واحدهای تولیدی دانش بنیان و مستعد دانش بنیان در شهرک ها و  نواحی صنعتی استان را بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال برشمرد و گفت: زمینه اشتغال بیش از ۲ هزار نفر توسط این واحدها در منطقه فراهم شده است.


صفاری تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان متقاضی زمین صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی می توانند از امکان کاهش پرداخت بخش نقدی به میزان ۱۰ درصد، امکان تقسیط بخش غیرنقدی حداکثر تا ۴۸ ماه، تنفس ۶ ماه در بدو قرارداد جهت پرداخت اقساط و بخشودگی ۳۰ درصد از اقساط باقیمانده در صورت بهره برداری پیش از موعد بهره مند شوند.


این مسوول با اشاره به مشوق ها و برنامه های حمایتی برای شرکت های دانش بنیان، گفت: دریافت تسهیلات و  معافیت مالیاتی، معافیت عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی، ارایه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان جهت تبدیل ایده به محصول و اشتغال دانش آموختگان برتر فناور، حمایت از صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان با هدف توسعه بازار صادراتی، برنامه ریزی جهت حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی به صورت رایگان از جمله برنامه های حمایتی از این شرکت ها است.

به گفته وی، واحدهای تولیدی دانش بنیان استان در زمینه تولید محصولات مختلف از جمله ماشین آلات دسته بندی و سرند کردن، آماده سازی الیاف اکرلیک، اسید کلریدریک، موثره دارویی- ترکیبات پلیمری پیشرفته و ساخت انواع آلیاژها و کامپوزیت های پلیمری، فرآورده های دارویی و آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین از واحدهای دانش بنیان و طرح و ایده های برتر درخواست کرد تا جهت حضور در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان با مراجعه با امور متقاضیان، از مشوق های ویژه بهره مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha