۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 84936950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"بحرین؛ انتخابات ناسالم"

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷
کد خبر: 84936950
"بحرین؛ انتخابات ناسالم"

تهران – ایرنا – انجمن حقوق بشر بحرین کنفرانسی مطبوعاتی را با عنوان " انتخابات ناسالم" در شهر بیروت برگزار کرد که سخنرانان در آن علل ناسالم بودن انتخابات پارلمانی شنبه آینده در این کشور و موارد متعدد نقض حقوق بشر و سرکوب مردم از سوی حکومت بحرین را تشریح کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سخنرانان در این کنفرانس موج بازداشت و سرکوب ملت بحرین و اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی رژیم بحرین را تشریح و تاکید کردند که این رژیم از اجرای اصلاحاتی - که تضمین کننده برپایی یک نظام عادلانه مبتنی بر خواسته های مسالمت آمیز انقلاب ۱۴ فوریه مردم این کشور باشد- شانه خالی کرد.

آنها افزودند که اقدام رژیم بحرین در برگزاری انتخابات در سایه نبود مخالفان و عدم مشارکت آنها حرکت بیشتر این رژیم در مسیر سیاست کنار زدن و به حاشیه راندن اقشار است.

این سخنرانان خاطرنشان کردند: پارلمان بحرین از حقوق قانونی خود محروم مانده و هیچ اراده ای از خود ندارد و نمی تواند کشور را از تونل تاریک به وجود آمده توسط رژیم آل خلیفه خارج کند.  

نمایندگان سازمان های مدافع حقوق بشری شرکت کننده در این کنفرانس مطبوعاتی ابراز داشتند: نام ده ها نفر که خواستار نظارت بر روند انتخابات بودند، به دلایل سیاسی حذف شده است و در بحرین هیچ قانونی برای سازماندهی انتخابات وجود ندارد.

این نمایندگان خاطرنشان کردند: بیش از ۵۹ هزار نظامی در انتخابات بحرین شرکت کرده اند؛ در حالی که بر اساس معیارهای بین المللی نظامیان حق مشارکت در انتخابات را ندارند.

نمایندگان سازمان های مدافع حقوق بشر همچنین تاکید کردند: دولت بحرین قانون انزوای سیاسی را به تصویب رساند و بدین ترتیب بیش از صد هزار شهروند را از کاندید شدن برای انتخابات محروم کرد.

آنها تاکید کردند: بحرین ده ها سال است که در بن بست سیاسی بسر  می برد و قوه قضائیه بحرین مستقل نیست بلکه توسط قوه مجریه اداره می شود.

شایان ذکر است که رژیم بحرین درصدد برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای شهر در دوازدهم ماه جاری میلادی شنبه هفته آینده است؛ در حالی که مخالفان سیاسی بخاطر سیاست سلطه طلبانه رژیم و اعمال سیاست انزوای سیاسی از سوی آل خلیفه و همزمان با آن ادامه بازداشت رهبران مخالف و تبعید بسیاری از رهبران دینی و سیاسی کشور و نیز سازش و عادی سازی مناسبات با دشمن صهیونیست و دادن تابعیت سیاسی کورکورانه به خارجی ها برای تغییر بافت جمعیتی بحرین با حمایت عربستان و همدستی آمریکا و انگلیس در سایه سکوت نهادهای بین المللی و سازمان ملل نسبت به این جنایات، شرکت در این انتخابات را تحریم کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha