بیکاری فارغ التحصیلان میراث دولت های قبل است

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز معتقد است که بیکاری و مشکلات اشتغال هزاران فارغ التحصیل دانشگاهی، ناشی از نبود حاکمیت یک مدیریت واحد در مهارت آموزی ها به ارث مانده از دولت های قبلی است.

بهزاد غفاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کشور در حال گذر از آموزش های مهارتی سنتی به روش های نوین است، اظهار داشت:  آموزش های فنی و حرفه ای در کشور سابقه ای پنجاه ساله دارد ، اما در طول این سال ها ، دولت های گذشته در این راستا سامان دهی، ایجاد هماهنگی های لازم و حاکمیت مدیریت واحد در آموزش های مهارت را تجربه نکرده اند. 

وی افزود:  دولت سیزدهم ماموریت خطیر رفع چالش بیکاری را به وزارت تعاون و سازمان آموزش های فنی و حرفه ای کشور محول کرده است تا زمینه برای ایجاد اشتغال پایدار ، تامین نیاز بازار کار به نیروهای کارآمد فراهم شود  و به تدریج  رفع معضل بیکاری در جامعه را تجربه کنیم. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز اعمال مدیریت واحد، ایجاد انسجام و پیشگیری از پراکندگی ها  در آموزش های نوین مهارتی را از اولویت های این اداره کل عنوان کرد. 

وی گفت: در این راستا طی یک سال اخیر با نهادها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی البرز  نشست های کارشناسی متعددی را برگزار کرده ایم و مجموعه مدیریت استان همواره مشوق و یاری دهنده ما در بستر توسعه آموزش های فنی و حرفه بوده اند. 

غفاری با تاکید بر ضرورت آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار گفت: این اداره کل در آمایش انجام شده، مهارت آموزان استان را بر اساس نیاز بخش های تولید ، صنعت و خدمات تربیت و آموزش می دهد. 

به گفته وی اولویت برنامه های این اداره  ارایه آموزش های مهارتی نوین ، تلاش در شکوفایی استعداد جوانان و حذف تدریجی آموزش های سنتی است. 

غفاری تصریح کرد: برای این منظور کارآموزان در طی سال بیش از یکصد رشته مهارتی را در مراکز مختلف  آموزشی در سطح استان البرز فرا می گیرند. 

وی هوشمند سازی ساختمان (Bms) ، پرینتر های سه بعدی، انرژی خورشیدی، جوشکاری co2 و آرگون و تست غیر مخرب جوش را از جمله رشته های نوینی  نام برد که در مراکز آموزشی استان در حال تدریس است.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز با هشت مرکز آموزش دولتی و ۳۸۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha