۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۶:۰۷
کد خبر: 84936837
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میراث خانوادگی دردسرساز وزیر انرژی فرانسه

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۶:۰۷
کد خبر: 84936837
میراث خانوادگی دردسرساز وزیر انرژی فرانسه

تهران-ایرنا- سخنگوی سازمان نظارت بر استانداردهای عمومی فرانسه اعلام کرد که این سازمان گزارش‌های رسانه‌ها در مورد دارایی‌های فرزندان اگنس پانیر روناچر وزیر انرژی این کشور را بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، رویترز نوشت، بر اساس گزارشی که از سوی رسانه تحقیقی آنلاین دیسکلوز و موسسه تحقیقاتی اروپا روز سه‌شنبه منتشر شد، پدر وزیر انرژی فرانسه سه فرزند او را با هدف فرار از پرداخت مالیات بر ارث، سهامدار شرکتی با دارایی‌هایی به ارزش ۱.۲ میلیون یورو (۱.۲ میلیون دلار) کرده است.

در این گزارش آمده است که روناچر در زمان تصاحب منصب وزارت، وجود این شرکت را به سازمان نظارت بر استانداردهای عمومی فرانسه و مرجع عالی شفافیت در زندگی عمومی فرانسه اعلام نکرده بود اما وزیر انرژی فرانسه تمام اتهامات مربوط به سوء رفتار خود در این زمینه را رد کرده است.

البته بر اساس قوانین فعلی فرانسه او از نظر قانونی ملزم به انجام این کار نبود اما سایت‌ها به نقل از کمپین‌هایی که در مورد این قضیه در فضای مجازی به راه افتاده، می‌گویند که ارتباط این شرکت با صنعت نفت موجب تضاد منافع شده زیرا روناچر به عنوان وزیر انرژی وظیفه کاهش اتکای فرانسه به سوخت‌های فسیلی را بر عهده دارد.

روناچر روز سه‌شنبه در پاسخ به سوالی درباره این گزارش در مجلس فرانسه گفت: این اتهام‌ها بی‌اساس بوده و هیچ ارتباطی با عملکرد من در وزارتخانه تحت مسئولیت‌ام ندارد.

وی افزود: پدرم در سال ۲۰۱۶ قصد داشت موضوع جانشینی خود را از طریق انتقال مستقیم به نوه‌هایش عملی سازد و انجام این کار از طریق تاسیس یک شرکت فرانسوی با رعایت تمام قوانین این کشور و با پرداخت مالیات مربوطه انجام شده است.

او تاکید کرد: هیچ چیزی در این میان پنهان نشده است و خودش نیز هیچ حقی در مورد دارایی‌های این شرکت ندارد.

وزیر انرژی فرانسه به نمایندگان مجلس این کشور گفت: فرزندان من از زمان تاسیس این شرکت هیچ پولی دریافت نکرده‌اند.

روناچر همچنین هرگونه ارتباط با کارفرمای سابق پدرش، شرکت نفتی انگلیسی-فرانسوی پِرِنکو را رد و تاکید کرد: پرنکو یک شرکت خارجی است که در حوزه تجارت نفت و در خارج از مرزهای فرانسه فعالیت می‌کند و من هیچ ارتباطی با این شرکت ندارم.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha