کارشناس سیاسی: اعتماد عمومی به کنگره و رسانه‌های آمریکا رو به کاهش است

تهران- ایرنا- ارل راسموسن معاون اجرایی مرکز اوراسیا مستقر در واشنگتن می‌گوید اعتماد عمومی به کنگره ایالات متحده و رسانه‌های آمریکا رو به افول گذاشته است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از اسپوتنیک، راسموسن گفت: با تداوم افول اعتماد عمومی به کنگره ایالات متحده و رسانه‌های آمریکا، نتیجه انتخابات میان دوره‌ای کنگره، احتمالا حیات سیاسی این کشور را دگرگون خواهد کرد.

وی افزود: من فکر می‌کنم که ما شاهد تغییری مشهود در حیات سیاسی ایالات متحده خواهیم بود زیرا تنها حدود ۱۷ درصد مردم آمریکا معتقدند دستگاه سیاسی این کشور در مسیر درستی حرکت می‌کند به علاوه اعتماد عمومی به کنگره ایالات متحده و رسانه‌های آمریکا رو به کاهش است.

به اعتقاد راسموسن، پیش بینی‌ها حکایت از آن دارد که جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره‌ای پیروز و دموکرات‌ها شکست سنگینی را متحمل خواهند شد.

راسموسن همچنین گفت سیاست‌های دموکرات‌ها باعث شد آمریکا علاوه بر مشکلات ناشی از حمایت کاخ سفید از جنگ اوکراین، شاهد افزایش شدید تورم باشد.

وی افزود دولت بایدن خود را گرفتار جنگی کرده است که هیچ تاثیر مستقیمی بر امنیت ملی  ایالات متحده آمریکا ندارد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته تاکید کرد دموکرات‌ها در این انتخابات پیروز می‌شوند ولی هشدار داد در صورت پیروزی جمهوریخواهان، دو سال آینده، برهه حساس و دشواری برای دموکرات‌ها خواهد بود.

از سوی دیگر نتایج یک نظرسنجی که هفته گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد ۶۱ درصد رای دهندگان آمریکایی بایدن را مسئول افزایش تورم می‌دانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha