۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84936434
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

 رتبه گیلان در استعدادهای برتر ورزش ۹ پله ارتقا یافت

رشت - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: در سومین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش؛ گیلان نسبت به دوره گذشته ۹ پله صعود کرد.

جهانبخش آرمان روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ورزشکاران گیلانی در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور ۲۸ مدال رنگارنگ تصاحب کردند که در نهایت بین استان‌های کشور رتبه پانردهم را کسب کردند.

وی افزود: حال آنکه گیلان در دومین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، رتبه بیست و چهارم را کسب کرده بود و در سومین دوره این المپیاد ۹ پله صعود کرده که البته این جایگاه راضی کننده نیست و هدف ما آن است که سال آینده رتبه تک رقمی را در کشور بدست آوریم.

وی ادامه داد: با این وجود ورزشکاران رده‌های سنی نوجوان و جوان گیلانی زحمات خود را کشیدند و در پایان سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، هفت مدال طلا، هفت مدال نقره و ۱۴ مدال برنز برای گیلان به ارمغان آوردند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: این مدال ها در رشته های قایقرانی، بوکس، شمشیربازی، کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دو ومیدانی کسب شد که رشته قایقرانی با تصاحب هشت مدال، بیشترین مقام را برای گیلان در این المپیاد کسب کرد.

وی بیان کرد: همچنین رشته کشتی نیز با کسب ۶ مدال رنگارنگ در رتبه دوم موفق‌ترین ورزش گیلان در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور بود و رشته های شمشیربازی و تکواندو نیز با کسب چهار مدال، دیگر رشته های موفق گیلان در المپیاد ورزشی بودند.

آرمان خاطرنشان کرد: از مجموع هفت مدال طلای کسب شده ورزشکاران گیلانی در این المپیاد، رشته های قایقرانی و کشتی با کسب ۲ مدال طلا موفقیت خوبی داشتند، رشته ها بوکس، شمشیربازی و وزنه بردراری نیز هر یک موفق به کسب یک مدال طلا شدند.

وی در ادامه گفت: از سوی دیگر از مجموع ۲۸ مدال کسب شده توسط ورزشکاران گیلانی در سومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، دختران موفق به کسب ۹ مدال و پسران نیز توانستند ۱۹ مدال رنگارنگ کسب کنند که در این راستا دختران یک مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۶ مدال برنز و پسران نیز ۶ مدال طلا، پنج مدال نقره و هشت مدال برنز کسب کردند.

   

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha