صدور مجوز فروشگاه‌های اینترنتی با ثبت‌نام در پلتفرم‌های داخلی

تهران - ایرنا - بر اساس آیین‌نامه «حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتالی» کسب‌وکارهای مشمول با ثبت‌نام در سکوهای مشمول، عیناً در درگاه ملی مجوزهای کشور درج شده و دیگر نیازمند اخذ مجوز نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته وزیر ارتباطات و وزیر اقتصاد و دارایی در مراسمی با حضور خبرنگاران از آیین‌نامه «آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» رونمایی کردند.

یکی از مشکلاتی که کسب و کارها برای ادامه حیات خود دارند، دریافت مجوز از درگاه‌های مختلف است. در این نامه شرایطی در نظر گرفته شده تا کسب‌وکارهای مشمول (اشخاص حقیقی و حقوقی که بر بستر سکوهای مشمول و طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران اقدام به فروش کالا یا خدمات و یا فعالیت اقتصادی می‌کنند) به‌محض اینکه در سکوهای مشمول (سکوی داخلی که بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت نموده و به تأیید وزارتخانه مذکور می‌رسد) ثبت‌نام کنند، در درگاه ملی مجوزهای کشور درج می‌شوند و دیگری نیازمند به دریافت مجوز از سایر مراجع ندارند.

بیشتر بخوانید:

ایجاد «حساب امانی» برای نخستین بار/ ایجاد خرید اعتباری برای رونق کسب و کارها

معافیت‌های مالیاتی و بسته تبلیغاتی رایگان برای کسب‌وکارهای اینترنتی

به گزارش ایرنا، وزیران عضو کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به استناد اصل یک‌صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب‌نامه شماره ۱۲۳۳۱۳/ت۵۹۳۶۹هـ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال را تصویب کردند.

ماده ۹ این آیین‌نامه مربوط به مسائل دریافت مجوز کسب و کارها است. بر اساس این آیین‌نامه و در راستای تسهیل احراز هویت و مجوز فعالیت کسب و کارها، سکوهای داخلی موظف‌اند:

به منظور افزایش اعتماد کاربران برای آن دسته از کسب و کارهایی که خارج از سکو دارای مجوز فعالیت تخصصی از درگاه ملی مجوزهای کشور با مجوزهای تأیید محور هستند، با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی (هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار) به نحو مقتضی مجوز مذکور را برای عموم کاربران قابل تشخیص کنند.

در صورت تمایل کسب و کارهای مشمول به برخورداری از حمایت‌های قانونی، زیرساخت لازم برای ثبت و احراز هویت کسب و کارهای مشمول فعال در سکو را بر اساس الگویی است که مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار (دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار) اعلام می‌کند، فراهم نمایند. ثبت کسب و کار در سکوی مشمول عیناً در درگاه ملی مجوزهای کشور درج شده و کسب‌وکارهای مشمول ثبت شده در سکوی مشمول، نیازمند اخذ مجوز از سایر مراجع نخواهند بود.

تبصره - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی درگاه ملی مجوزهای کشور را به سکوهای مشمول متصل می‌کنند.

صدور مجوز فروشگاه‌های اینترنتی با ثبت‌نام در پلتفرم‌های داخلی

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha