۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84936177
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بخش نخست دومین کشتارگاه صنعتی دام شاهرود بهره‌برداری شد

شاهرود - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی شاهرود گفت: مرحله نخست دومین کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین این شهرستان در منطقه پشت بسطام ابتدای جاده روستای الیکایی شاهرود بهره‌برداری شد.

مجتبی گلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کشتارگاه در مساحت ۲۵ هزار متر مربع ساخته شده است که ۱۰ هزار متر مربع آن در مرحله نخست برای خط کشتار دام به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه مرحله دوم ساخت مجموعه بسته‌بندی این کشتارگاه در دست اقدام است، تصریح کرد: این مرحله در صورت اختصاص وام بانکی تا تابستان سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

گلی با اشاره به اینکه آورده سرمایه‌گذار تاکنون ۲۰ میلیارد تومان است، ابراز داشت: این کشتارگاه دارای چاه آب اختصاصی و تصفیه خانه استاندارد است، آب فاضلاب پس از تصفیه به چرخه بازگشته و بخشی از آن برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

رییس شبکه دامپزشکی شاهرود به مجوز کشتار روزانه ۵۰۰ رأس دام سبک و ۵۰ رأس دام سنگین در این مجموعه اشاره کرد و گفت: هم اکنون روزانه ۱۵۰ دام سبک و پنج دام سنگین در این کشتارگاه ذبح می‌شود.

مرحله نخست دومین کشتارگاه صنعتی دام شاهرود بهره‌برداری شد

۱۷ تُن فرآورده خام دامی فاسد معدوم شد

گلی با بیان اینکه ۱۷ تُن فرآورده خام دامی فاسد طی ۶ ماهه نخست امسال معدوم شد، اظهار داشت: این فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف در نظارت به مراکز تولید و عرضه محصولات در این بازه زمانی شناسایی و معدوم شد.

رییس شبکه دامپزشکی شاهرود ادامه داد: در این راستا ۶ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی طی نیمه نخست امسال پلمپ و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از ساخت یک باب «حمام ضد کنه» در مسیر جاده شاهرود - مجن بعد از کارخانه سیمان خبر داد و افزود: این حمام با اعتبار افزون بر ۱۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده و با هدف استفاده دامداران بومی و عشایری در مسیر کوچ رو ساخته شده و تا پایان آبان ماه جاری بهره‌برداری می‌شود.

در شهرستان شاهرود ۲۹۰ هزار دام سبک و ۱۹ هزار رأس دام سنگین، بیش از هزار نفر شتر و ۸۰ واحد فعال مرغداری وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha