کی‌یف تحویل سامانه‌های جدید دفاع ضدهوایی از غرب را تایید کرد

تهارن- ایرنا- اوکراین تایید کرد که دیروز (دوشنبه) سامانه‌های جدید دفاع ضدهوایی غربی را به‌منظور مقابله با حملات موشکی روسیه، دریافت کرده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از رادیو فرانسه، در حالی که مقام های اوکراین اعلام می کنند ۴۰ درصد از زیرساخت‌های انرژی این کشور در حملات هوایی اخیر روسیه از آغاز ماه اکتبر (مهر) تخریب شده است، ولودیمیر زلنسکی تحویل سامانه‌های جدید دفاع ضدهوایی را از غرب، تایید کرد.

بر پایه این گزارش از ابتدای ماه اکتبر، اوکراین و به‌ویژه پایتخت بارها هدف حملات موشکی روسیه قرار گرفته است. در تازه‌ترین آنها، در ۳۱ اکتبر (۹ آبان)، ۸۰ درصد از ساکنان کی‌یف از دسترسی به آب و برق محروم شدند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین ایجاد سپری برای محافظت از مراکز شهری اصلی کشورش را خواستار شد. پس از آن آلمان ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) ارسال یک سامانه جدید ضدهوایی به نام « آی‌آرآی‌اس-تی » را اعلام کرد. پاریس نیز به نوبه خود از ارسال موشک های زمین به هوای کوتاه برد «کروتال» خبر داد.

این تجهیزات با سامانه‌های موسوم به «ناسامس» (NASAMS) که امروز (سه‌شنبه) از آمریکا، اسپانیا و نروژ به اوکراین می‌رسد، تکمیل می‌شود. این سامانه، یک موشک‌انداز زمین به هوا با برد متوسط و بلند است.

این گزارش با اشاره به اینکه در عرض یک ماه اوکراین به دفاع ضدهوایی متشکل از چندین نوع سامانه مجهز می‌شود، افزود: این دفاع ضدهوایی با وجود کارایی بسیار هزینه‌بر است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha