۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84935945
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعضای شورای حقوق بشر: آل خلیفه زندانیان سیاسی بحرین را آزاد کند

تهران - ایرنا - کشورهای عضو شورای حقوق بشر از حکومت آل خلیفه در بحرین خواستند که به آزادی های مذهبی شیعیان احترام بگذارد و زندانیان سیاسی در این کشور را آزاد کند.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی «مراه البحرین» امروز (سه شنبه) اعلام کرد که در جریان ارزیابی وضعیت حقوق بشر در بحرین، ایرلند خواستار حمایت از آزادی های مذهبی شیعیان و پاسخگویی مسئولین رژیم آل خلیفه نسبت به نقض حقوق بشر و خواستار فضاسازی برای اقدامات سیاسی در بحرین شد.

ایرلند همچنین از حکومت آل خلیفه خواست که استفاده از مجازات شکنجه علیه زندانیان را متوقف و همه کسانی که به دلیل عقیده و فعالیتشان به طور خودسرانه دستگیر شده اند، آزاد کند.  

دولت آمریکا نیز که چهره ای کاملا مزورانه دارد خواستار رفع محدودیت‌ها برای برگزاری تجمعات مسالمت آمیز در بحرین و تشکل ها و آزادی همه افرادی که به دلیل استفاده از حق آزادی بیان بازداشت شده‌اند، شد.

انگلیس و پرتغال نیز دولت بحرین را به حمایت از آزادی مطبوعات و توقف اعدام توصیه کردند و همچنین خواستار حمایت از حقوق کودکانی که از حق شهروندی محروم شده اند، شدند.

همچنین لوکزامبورگ از حکومت آل خلیفه خواستار توقف اعدام، شکنجه، بدرفتاری، تبعیض مذهبی و حمایت از فعالان سیاسی و حقوق بشر شد و از دولت بحرین خواست تا به گزارشگران سازمان ملل اجازه سفر و بازدید از این کشور را بدهد.

نشست دوره ای فراگیر شورای حقوق بشر دیروز در ژنو سوئیس برگزار شد و وضعیت حقوق بشر در بحرین مورد ارزیابی قرار گرفت.  

 بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.  

در جریان قیام مردمی بحرین، هزاران نفر شهید یا  زخمی شده اند و حکومت آل خلیفه همچنین صدها بحرینی را سلب تابعیت کرده است.  

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها حکومت آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha