همکاری‌های ایران و زیمبابوه تقویت می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست مشترک با هیات عالی دولت جمهوری زیمبابوه بر تبیین، تقویت و گسترش ظرفیت‌های همکاری‌های مشترک دو کشور تأکید کرد.

به گزارش ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامد فروزان» در نشست مشترک با «آکسیلیا مانانگاگاوا» همسر رئیس‌جمهور زیمبابوه و مدیران هلدینگ‌های دارویی، معدنی، صنایع عمومی، پتروشیمی و فولاد، از رویکرد مثبت این کشور به ویژه در زمینه همکاری‌های اقتصادی تقدیر و بر گسترش و تقویت همکاری‌های دو کشور تأکید کرد.

فروزان با اشاره به دیدار همسر رئیس‌جمهور زیمبابوه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: باید همکاری میان دو کشور و شرکت‌های زیرمجموعه تقویت شود.

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه خدمات خیریه فعال است و سازمان تخصصی بهزیستی در این زمینه فعالیت می‌کند.

فروزان تأکید کرد: این نشست با حضور مدیران هلدینگ‌های اقتصادی برگزار شده است تا ظرفیت‌های همکاری‌های مشترک در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی با این کشور تبیین شود.

«نرجس بختیار خلج» مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده، در این نشست دغدغه همسر رئیس‌جمهور زیمبابوه را نسبت به زنان قابل تقدیر خواند.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه با هدف بهبود و تصمیم‌سازی امور مربوط به بانوان در کنار آن‌هاست و در قالب یک کارگروه امور مربوطه را پیگیری می‌کند.

بختیار خلج ادامه داد: به دلیل نگاه دینی و قوانین متعالی در کشور ایران کم‌وکاستی در حوزه قوانین زنان وجود ندارد و ما به منظور اجرایی‌شدن مطالبات زنان حضور داریم.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی نیز در حوزه مهارت‌آموزی، ایجاد تعاونی‌های زنان و مشاغل خانگی وجود دارد.

مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده همچنین بر رویکرد خانواده محور در کنار پرداختن به اشتغال تأکید کرد.

«آکسیلیا مانانگاگاوا» همسر رئیس جمهور زیمبابوه ضمن اظهار خرسندی از افزایش همکاری‌ها میان دو کشور، ابراز داشت: باید همکاری‌های میان دو کشور تقویت شود تا بتوانیم تحریم‌ها را شکست دهیم.

مانانگاگاوا با تأکید بر این که ما باید بتوانیم از تجربیات جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: این نشست باید جدی تلقی شود تا بتوانیم با یکدیگر همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

وی بر موضوع امنیت غذایی تأکید کرد و گفت: زنان و کودکان بیشترین تأثیر را در این زمینه می‌گیرند.

همسر رئیس جمهور زیمبابوه گفت: درهای کشور زیمبابوه بر روی مدیران ایرانی برای مشاهده موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور و تقویت همکاری‌ها گشوده است.

در این نشست مدیران هلدینگ‌های دارویی، معدنی، صنایع عمومی، پتروشیمی و فولاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به معرفی ظرفیت‌ها و عملکرد شرکت‌های مذکور پرداختند.

همچنین همسر رئیس جمهور زیمبابوه از مدیران هلدینگ‌های اقتصادی وزارت تعاون برای بازدید از این کشور به منظور آشنایی با ظرفیت‌های موجود و گسترش همکاری‌های مشترک دعوت به عمل آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha