بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کرمانشاه به شبکه طبیعی گاز متصل است

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت استفاده از سوخت پاک و تبدیل گاز به ارزش افزوده گفت: هم اینک ۲ هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی و تولیدی در این استان به شبکه طبیعی گاز متصل است.

«ناصر حسینی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان نقش گاز در بندهای سیاست های کلی «اقتصاد مقاومتی» ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: امسال ۱۱۰ واحد صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ در استان از سوخت گاز طبیعی برخوردار شدند که تا پایان امسال به ۱۱۴ واحد اقتصادی دیگر نیز گازرسانی انجام می شود.

وی افزود: هم اینک بیشترین گاز مصرفی استان متعلق به واحدهای صنعتی است به طوری که این رقم حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کل مصرف را شامل می شود.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه همواره تلاش کرده ایم تا به صورت ویژه گاز مورد نیاز واحدهای صنعتی را تامین کنیم اضافه کرد: از مجموع شهرک های صنعتی فعال استان نیز کار گازرسانی به ۱۸ شهرک به پایان رسیده و تنها ۲ شهرک باقی مانده که بزودی عملیات گازرسانی به آنها نیز به پایان خواهد رسید.

حسینی تاکید کرد: در سال جاری در مجموع ۶۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به روستاها و بخش صنایع استان در نظر گرفته شده که از این میزان تاکنون ۵۰ درصد جذب شده است.

بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کرمانشاه به شبکه طبیعی گاز متصل است

وی گفت: در راستای تداوم نهضت گازرسانی در استان هم اینک عملیات گازرسانی به ۱۷۸ روستای محروم کرمانشاه نیز با تمام توان این شرکت در حال انجام است.

حسینی اظهار کرد: هم اینک ۱۷۸ روستای استان در حال گازرسانی، ۷۴ روستا در حال پیمان سپاری و ۲۱۳ روستای باقی مانده نیز در دست طراحی است که تا پایان سال جاری کار پیمان سپاری آنها نیز به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه از مجموع سه هزار و ۵۴۶ روستای استان، ۲ هزار و ۳۰۵ روستا دارای قابلیت گازرسانی است افزود: از مجموع روستاهای واجد شرایط گازرسانی هزار و ۸۷۵ روستا گازدار شده است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

کرمانشاه نخستین بار در سال ۱۳۷۲ به شبکه گاز شهری متصل شد؛ براساس اعلام سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در حال حاضر ۹۹/۶ درصد جمعیت شهری با گازرسانی به ۳۰ شهر و ۸۶/۱ درصد جمعیت روستایی با گازرسانی به هزار و ۸۱۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha