۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۷:۵۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84935785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولین سایت ۵G در کردستان راه‌اندازی شد

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۷:۵۵
کد خبر: 84935785
اولین سایت ۵G در کردستان راه‌اندازی شد

سنندج- ایرنا- اولین سایت ۵G کردستان در محله شالمان سنندج با همکاری شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل نصب شد و بزودی ۲ سایت دیگر نیز در این شهر راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان روز چهارشنبه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان امسال ۵۰ سایت با تکنولوژی ۵G در مناطق مختلف استان راه اندازی خواهد شد.

آرام حیدری با اشاره به افزایش ظرفیت و پهنای باند اینترنت استان،  اضافه کرد: ارتقای سایت های مخابراتی با هدف ارائه خدمات بهتر به مشترکان در دستور کار است.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون و با هدف عدالت اجتماعی در حوزه زیرساخت های ارتباطی و از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات در ۵۶ روستای استان توسعه ارتقای تکنولوژی نسل ۴ انجام شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: بر اساس آخرین آمار منتشر شده در درگاه پایش جامعه اطلاعاتی ایران، در شاخص میزان مشترکان فعال پهن باند سیار به ازای هر ۱۰۰ نفر در استان بیش از ۲۲ درصد و همچنین در آمار مشترکان تلفن همراه به ازای هر ۱۰۰ نفر بیش از ۹ درصد رشد داشته‌ایم.

حیدری ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار کردستان را ۹۷.۹۹ درصد و این رقم را در کشور ۱۵۵.۱۹ درصد اعلام کرد و ادامه داد: استان در این حوزه رتبه ۱۹ کشور را دارد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha