معاون استاندار فارس: هدف دشمن جمعیت دانش‌آموزی است

شیراز-ایرنا-معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با بیان اینکه دشمن امروز جمعیت دانش‌آموزی را هدف قرار داده است،گفت:دانش آموز گوش شنوا دارند و این فرصت در آموزش و پرورش فراهم است تا در جهاد تبیین موفق شود.

به گزارش دریافتی شامگاه دوشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، اسماعیل محبی پور در نشست مدیران ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس، باگرامیداشت یاد و خاطر شهدای تروریستی و اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: حوادث و چالش‌های اخیر ناشی از نوع تفکر ما مبتنی بر ایده الهی در مقابل تفکر اومانیسم است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس افزود: جنگ ترکیبی نیازمند هم افزایی و همراهی همه جانبه است چون در جبهه مقابل بسیاری از کشور ها در حوادث اخیر دخیل بودند و پشتیبانی کردند.

وی ادامه داد: بسیج از هیچ تلاشی برای حفظ امنیت دریغ نمی کند لذا به یاری آموزش و پرورش شتافته و در جهاد تبیین فعالانه حضور خواهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس عنوان کرد: دشمن امروز جمعیت دانش‌آموزی را هدف قرار داده است آموزش و پرورش ظرفیت خوبی در اختیار دارد چرا که در استان بیش از ۹۰۰هزار دانش آموز در مدارس حضور دارند.

وی ادامه داد: دانش آموز گوش شنوا دارند و  این فرصت در آموزش و پرورش فراهم است تا در جهاد تبیین موفق شود.

محبی پور گفت: کار کردن در آموزش و پرورش بسیار موثر است و جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 وی افزود: در دوران کرونا بین معلم و دانش آموز فاصله افتاد، اگر این خلا پر نشود و ارتباط چهره به چهره برقرار نشود  مشکلات همچنان استمرار پیدا می کند.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، اظهار کرد: در شرایط فعلی ضروری است جامعه مخاطب آموزش و پرورش که دانش آموزان هستند در جریان واقعیت‌ها قرار گیرند.

وی ادامه داد: در جهاد تبیین علاوه بر پاسخگویی به شبهات، باید داشته های خودمان را  نیز اطلاع رسانی کنیم .

محبی پور بیان کرد: اقدام علیه امنیت جامعه را نمی‌شود نادیده گرفت زیرا که خطرات آن متوجه همه افراد جامعه می شود.

 وی ادامه داد:  استانداری از هیچگونه مساعدتی در خصوص اجرای طرح های آموزش و پرورش دریغ نمی کند.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس اظهار کرد: در حوادث اخیر ، آموزش و پرورش با فهم تمام پای کار آمدند و مدیریت و تلاش آموزش و پرورش در مقابله با حوادث اخیر قابل تقدیر و ستودنی است.

همه نهادها باید فضاهای تفریحی خود را در اختیار دانش آموزان قرار دهند

سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس نیز با تبریک موفقیت ها و دستاوردهای علمی و نظامی اخیر نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: امروز دشمن شناسی اولین موردی است که باید به آن پرداخته شود بنابر این اگر دشمن را به خوبی نشناسیم نمی توانیم به درستی با آن مقابله کنبم.

وی با تشریح تاریخ کشور آمریکا و رژیم صهیونیستی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی  درحالی جهان را به بی دینی دعوت می کند که خود با این عملش به آموزه های دینی خود عمل می کند و آنچه امروز رخ می دهد محصول و خروجی تفکرات و برنامه ریزی های صهیونیسم ها در دهه های  اخیر است.

سردار بوعلی اذعان کرد: ناامنی برای همه قشر جامعه بد و نامطلوب است لذا اگر اتفاقی بیفتد همه جامعه متضرر می شوند. در اغتشاشات اخیر، نیروهای انتظامی و بسیج  پنج برابر اغتشاشگران دچار آسیب شدند و این نشان از مظلومیت پلیس و نیروهای امنیتی است.

وی با تقدیر از تلاش های آموزش و پرورش، اذعان کرد:ماموریت اصلی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است  لذا سپاه  از هر گونه کمک  به آموزش و پرورش دریغ نمی کند.

فرمانده سپاه استان فارس ادامه داد: اگر آموزش و پرورش موفق شود سایر نهادها و دستگاه ها نیز موفق می شوند. لذا همه دستگاه ها باید به نظام تعلیم و تربیت کمک کنند.

سردار بوعلی تاکید کرد: تبیین به سخنرانی  نیست بلکه به برنامه ای است که جذابیت لازم را برای مخاطب  داشته باشد.

وی افزود: همه نهادها باید فضاهای تفریحی خود را در اختیار دانش آموزان داشته باشند و برگزاری برنامه های اردویی واقعا برای دانش آموزان ضروری است. اگر دیگر نهادها دلشان برای کشور می سوزد اولویت اول خود را مساعدت با آموزش و پرورش قرار دهند چرا که آموزش و پرورش از موثرترین ارگان هاست.

طرح صلح یار در مدارس فارس اجرا می شود

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس هم اظهار داشت: امروزه توسعه فریضه صلح وسازش درجامعه امری ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: دردروان کرونا آسیب های روانی واجتماعی فراوانی برای افراد جامعه خصوصا قشر دانش آموز ایجاد شده که لازم است طرح مشخصی برای مقابله با این آسیب ها فراهم شود.

موسوی ایجاد طرح صلح یار واستفاده از ظرفیت دانش آموزان برای این طرح را از ابتکارات استان فارس دانست که می تواند منجر به فراگیری مهارت های اجتماعی در آنان شود

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به تجارب قبلی همکاری دو نهاد دستگاه قضا وآموزش وپرورش به اجرای طرح قاضی در مدارس نیز اشاره کرد وادامه داد: با انعقاد تفاهم نامه،  همکاری بیشتری با نظام تعلیم و تربیت خواهیم داشت.

وی افزود: تلاش معلمان در مدارس به گونه ای باشد که دانش آموزان، افرادی قانونمند پرورش یابند.

رئیس دادگستری استان فارس تاکید کرد: در جهت تحقق اهداف انقلاب و ایجاد صالحات و باقیات  تلاش کنید. دادگستری نیز از هرگونه مساعدت با آموزش و پرورش  استقبال می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای تبیین کلام رهبری در جامعه باید بیش از پیش تلاش کنیم افزود: یاس و نامیدی حربه ای است که امروز از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی، در جامعه به کار گرفته شده است. شواهد تاریخی بیانگر آن است که نه تنها در اسلام بلکه در ایران باستان نیز زنان محجبه بوده اند لذا روشنگری و هدایت دانش آموزان از ماموریت های اصلی معلمان است که لازم است قوانین نیز از سوی معلمان برای دانش آموزان تشریح شود.

تشکیل لیگ پاسخ به سوالات و شبهات دانش آموزان در دبیرستان های فارس

محمد جعفر دوستدار معاون اجتماعی سپاه فجر فارس هم با تجلیل از زحمات معلمان در راستای هدایت جامعه، اظهار کرد: معلم می تواند بدون هیچ هزینه ای، انسانی را در مسیر سعادت قرار دهد.

وی افزود: به کمک همه دستگاه ها، حرکت بزرگی در استان در حال شکل گیری است.

دوستدار بیان کرد: غفلت از مساجد یکی از علل ناهنجاری های امروز است ارتباط مدرسه و مسجد که در سند تحول هم دیده شده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: غفلت از آموزش و پرورش یکی دیگر از علل بروز ناهنجاری های امروز است. متاسفانه امروزه محاصره تبلیغاتی به تمام معنا اتفاق افتاده است و دانش آموزان در این محاصره قرار گرفته اند.

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس اظهار کرد: با توجه به وجود هزاران کلاس درس در سطح استان فارس استفاده از افراد متخصص در همه کلاس ها کاری دشوار است لذا طرح تشکیل لیگ پاسخ به سوالات و شبهات دانش آموزان در دبیرستان ها پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، در فرمایشات اخیر خود فرمودند؛ جهاد تبیبن یک فریضه است جهاد تبیین یک فریضه فوری و یک فریضه قطعی است لذا در این راستا طرح لیگ پاسخ به سوالات و شبهات دانش آموزان در مدارس اجرایی می شود.

دوستدار طرح "جت" را اختصار جهاد تبیین برشمرد و افزود: این طرح در حوزه های مختلف دانش آموزی، دانشجویی، مترو و ...،  اجرایی می شود.

وی ادامه داد:  محل انجام جهاد تبیین در کف مدرسه و مخاطب ما دانش آموزان مقطع متوسطه دوره دوم هستند بنابراین لیگ بزرگ  پاسخ به شبهات عفاف و حجاب در مدارس راه اندازی می شود.

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس با تشریح برنامه ها در مدارس اظهار کرد: در این طرح، در هر مدرسه ای حداقل سه تیم پنج نفره تشکیل می شود و یک مربی  برای هر گروه  تعیین می شود.نظارت بر تشکیل تیم ها آنلاین خواهد بود لذاآموزش هرگروه بر عهده  مربی است.

وی ادامه داد: این جلسات تا بهمن ماه ادامه می یابد و در دو مرحله  آزمون  "لیگ پاسخ به سوالات و شبهات دانش آموزان" برگزار می شود، میانگین نمرات افراد هر گروه معدل آن گروه محسوب می شود.

دوستدار گفت: تیم های برتر مدرسه در مرحله منطقه ای  مشارکت می کنند و در ادامه نیم های برتر به مرحله استانی راه می یابد.

 وی ادامه داد: پس از آغاز طرح مذکور، بیش از سه هزار ویدئو پاسخ به سوالات و شبهات دانش آموزی در فضای مجازی منتشر می شود و مرحله استانی این آزمون در اردیبهشت برگزار می شود.

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس اظهار کرد: ارتقای  سطح اعتماد به نفس در دانش آموزان، ترویح فرهنگ گفت و گو، رسیدن به گروه های قوی پاسخ به شبهات،شناسایی شبکه توانمند فرهنگیان و دانش آموزان، از اهداف طرح مشترک جهاد تبیین بین آموزش و پرورش و سپاه فجر  است.

در این جلسه تفاهم نامه اجرای طرح صلح یار درمدارس فارس امضا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha