۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۰۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84935624
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیرکل سازمان ملل: در مسیر جهنم آب و هوایی قرار داریم 

نیویورک- ایرنا- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل هشدار داد در مسیر رویارویی با جهنم آب و هوایی قرار داریم.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، روز دوشنبه در آغاز اجلاس  اقلیمی موسوم به کاپ ۲۷ که در مصر برگزار می شود خطاب به کشورهای شرکت کننده گفت که جهان با یک انتخاب جدی مواجه است و این انتخاب همکاری فوری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای یا محکوم کردن نسل های آینده به مواجه با فاجعه آب و هوایی است. 

این هشدار دبیرکل سازمان ملل درحالی است که کشورهای شرکت کننده در این اجلاس با مسایلی مانند جنگ در اوکراین، تورم افسارگریخته و کمبود انرژی مواجه هستند.

گوترش به نمایندگان کشورها در شهر ساحلی شرم الشیخ مصر گفت: بشریت یک انتخاب دارد: همکاری یا نابودی.

وی خواستار یک پیمان میان کشورهای ثروتمند و فقیرجهان برای تسریع کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و تخصیص بودجه شد تا کشورهای فقیرتر بتوانند انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهند و با تاثیر تغییرات آب و هوایی بر کشورهای خود مقابله کنند.

دبیر کل سازمان ملل گفت: دو اقتصاد بزرگ  از جمله آمریکا و چین مسوولیت ویژه ای برای تحقق این پیمان دارند.

گوترش خاطرنشان کرد: به رغم چندین دهه برگزاری در زمینه گفتگوهای اقلیمی، کنفرانس مصر بیست و هفتمین اجلاس در این زمینه است، اما به دلیل تاخیر کشورها یا عدم تمایل آنها، در زمینه نجات کره زمین از گرم شدن  پیشرفت کافی بدست نیامده است.

وی هشدار داد: سطح گازهای گلخانه ای همچنان رشد می کند. دمای جهانی همچنان در حال افزایش است. سیاره ما به سرعت به نقطه ای نزدیک می شود که مواجه با بحران آب و هوایی را اجتناب ناپذیر می کند. ما در مسیر قرار گرفتن در جهنم آب و هوا هستیم و به سرعت به سوی این مقصد حرکت می کنیم.
 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha