۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84935549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ مدرسه روستایی در شهرستان چهارباغ بهره برداری شد

کرج - ایرنا - ۲ مدرسه به نام های شهید حسن نژاد و شهید خانی نژاد در روستاهای رامجین و قاسم کرجی با حضور خانواده معظم شهدا، امام جمعه، خیرین، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان البرز در شهرستان چهارباغ بهره برداری شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، این مجتمع آموزشی خیرساز با حضور خیرنیک اندیش حاج مرتضی حسن نژاد پدرشهید والامقام حسن نژاد افتتاح شد.
مدرسه ۹ کلاسه شهید حسن نژاد در روستای رامجین در مساحت ۲ هزارو ۶۰۰ مترمربع ساخته شد و مدرسه شهید پرویزخانی نژاد روستای قاسم گرجی، شهرستان چهارباغ نیز در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع احداث و به آموزش و پرورش تحویل داده شد.
هزینه ساخت هر کلاس درس در این روستاها بالغ بر یک میلیارد تومان اعلام شد.

کمبود فضای آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در این آیین گفت: کمبود فضای آموزشی در این استان محسوس است.
علی حجرگشت افزود: آموزش و پرورش نیاز به نگاه ویژه مسوولان و خیران دارد تا زیرساخت های آموزشی،پرورشی و حمایتی درآن توسعه یابد.
وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت ها در آموزش و پرورش موجب آبادانی و شکوفایی استعدادهای  دانش آموزان می شود، خاطرنشان کرد: ترویج امور خیریه در بخش توسعه مدرسه سازی باید اولویت قرار گیرد زیرا علم آموزی از نگاه قرآن اهمیت فراوانی دارد.
وی یادآورشد: استان البرز متراکم ترین  و محروم ترین نقطه کشور از نظر سرانه آموزشی است و بیش از ۵۳۰ هزار نفر دانش آموز دارد.

۲ مدرسه روستایی در شهرستان چهارباغ بهره برداری شد

نماینده مردم شهرستانهای ساوجبلاغ ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: آموزش و پرورش البرز به ویژه در شهرستانهای غرب این استان نیاز به حمایت ویژه به خصوص در ساخت فضای آموزشی دارد.
علی حدادی افزود: مشکلات ، چالش ها و نیازهای این حوزه مهم دراستان البرزاز جمله درشهرستان های طالقان ، ساوجبلاغ و نظرآباد و چهارباغ نیاز به برنامه ریزی، تزریق اعتبار دولتی و مشارکت خیرین دارد.
وی تصریح کرد: پیگیری سطح کیفی آموزشی، سازماندهی و جذب نیروهای انسانی از جمله مطالباتی است که در استان البرز نیاز به نگاه ویژه دارد.
امام جمعه شهرستان چهارباغ هم از مشارکت خیرین در ساخت کلاس های درس قدردانی کرد و گفت: ولایت فقیه نعمت بزرگ الهی است که همه باید قدردان آن باشیم.
حجت الاسلام قادر محمدی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام همواره در تلاش بوده اند، استقلال و آزادی به دست آمده را از ملت ایران سلب کنند.
وی بیان داشت: تحمیل جنگ هشت ساله به ایران اسلامی، حمایت از ضد انقلاب و عملیاتهای تروریستی و آشوبگرانه ، فتنه انگیزی ،تحریم و تهدیدها از جمله اقداماتی است که دشمنان اسلام برای مقابله با ملت مسلمان ایران به آنها متوسل شده اند.
وی تاکید کرد: ولایت فقیه از نعمت های بزرگ الهی است که به واسطه آن کشتی انقلاب اسلامی توانسته بزرگترین گرداب ها را به سلامت پشت سر بگذارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha