۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷
کد خبر: 84935392
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارگاه خیاطی در زندان مرکزی شیراز راه‌اندازی شد

۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷
کد خبر: 84935392
کارگاه خیاطی در زندان مرکزی شیراز راه‌اندازی شد

شیراز-ایرنا-کارگاه آموزشی و تولیدی خیاطی به مساحت ۴۵۰ متر مربع در اندرزگاه تلاش زندان مرکزی شیراز راه اندازی و به بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی اداره کل زندان های استان فارس، مدیر زندان مرکزی شیراز گفت: در کارگاه خیاطی اندرزگاه تلاش که با همکاری بنیاد تعاون زندانیان فارس برپا شده است، ۲۷ دستگاه چرخ خیاطی راسته دوز، سه دستگاه چرخ خیاطی سردوز، ۲ دستگاه دکمه و مادگی زن و سایر تجهیزات جانبی فعال است.
روح اله رضایی دانا افزود: در حال حاضر ۲۰ نفر زندانی آموزش‌های کامل را دیده و تعدادی از زندانیان نیز تحت آموزش هستند و با افزایش تعداد نفرات زندانی شاغل، تعداد چرخ های خیاطی بیشتری نیز به کارگاه اضافه خواهد شد.
وی اظهار داشت: زندانیان شاغل بر اساس تعداد کار انجام شده و میزان مهارت حقوق و دستمزد خود را از بنیاد تعاون زندانیان فارس و پیمانکار دریافت می کنند و همزمان با کار تولیدی، دوره های آموزشی حرفه آموزی با همکاری اداره آموزش فنی و حرفه ای برگزار و به افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون های کتبی و عملی شوند گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای اعطاء می شود.
مدیر زندان مرکزی شیراز یادآور شد: در کارگاه های خیاطی زندان مرکزی شیراز در بخش زنان و مردان ۱۲۳نفر از زندانیان مشغول به کار هستند که این زندانیان پس از آزادی می توانند این حرفه را ادامه داده و تسهیلات اشتغالزایی از مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج دریافت کنند تا بتوانند پس از آزادی شغل مناسبی برای خود کسب کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha