پینگ‌پنگ باز دختر کرمانشاهی مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا را کسب کرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس هیات تنیس روی میز استان کرمانشاه گفت: «رویا جواهری» دختر پینگ پنگ باز شایسته استان در رقابت های «هوپس» قهرمانی آسیا توانست عنوان سوم را به خود اختصاص دهد.

«شهنام اردلان» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این ورزشکار دختر کرمانشاهی توانست در این دوره از رقابت ها که به میزبانی قزاقستان و با حضور برترین های قاره آسیا برگزار شد، با شایستگی موفق به کسب مدال برنز شود.

وی با بیان اینکه این اولین رقابت بین المللی این ورزشکار بود افزود: در مسابقات هوپس آسیا ۱۵ بازیکن برتر پسر و ۱۳ بازیکن برتر دختر حضور داشتند.

رییس هیات تنیس روی میز استان کرمانشاه یادآور شد: در بخش دختران، «رایا جواهری» در گروه یک قرار داشت که توانست با کسب پنج برد مقابل حریفانی از ازبکستان، لبنان، قزاقستان، سریلانکا و عربستان و یک باخت مقابل قزاقستان در گروه خود دوم شود.

اردلان اضافه کرد: در مرحله حذفی نیز جواهری حریفی از قزاقستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله بازی را به حریفی تایلندی واگذار کرد و به مدال برنز مشترک دست یافت.

به گزارش ایرنا، تیم هوپس کشورمان با ۲ ورزشکار در این مسابقات توانست یک مدال طلا و یک مدال برنز کسب کند؛ «حوری آقامیری» هدایت دو ملی پوش تنیس روی میز کشورمان در این مسابقات را بر عهده داشت.

رویا جواهری، متولد سال ۱۳۸۹ کرمانشاه است و کسب سه عنوان قهرمانی کشور و عناوین دیگری در رقابت های داخلی و چند جانبه را در کارنامه خود دارد.

استان کرمانشاه یکی از قطب های مهم رشته تنیس روی میز به ویژه در رده های پایه است، هم اکنون ۱۲ ورزشکار استان در رده های مختف پایه عضو تیم ملی هستند، در رده بزرگسالان نیز ندا شهسواری تنها بانوی پینگ پنگ باز کشورمان از این استان است که سابقه حضور در مسابقات المپیک (۲۰۱۴ و ۲۰۱۸) را در کارنامه دارد و دومین پینگ پنگ باز برتر ایران در بانوان به شمار می رود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha