۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84935226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید در قزوین افتتاح شد

قزوین - ایرنا- اولین نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید در استان روز دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان در شرکت نمایشگاه‌های بین المللی قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس جهاد دانشگاهی قزوین که این نمایشگاه به همت این دستگاه برگزار شده است، در این مراسم گفت: نمایشگاه دانش‌بنیان سازی تولید، اولین نمایشگاه تخصصی در حوزه دانش‌بنیان در استان است که بر اساس نیازهای استان و به منظور رفع مشکلات صنایع کشور بر اساس منویات مقام معظم رهبری برگزار شده است. 

فرشاد پیله چی با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه، تعامل بین علم، صنعت و کشاورزی است، افزود: باید با تعامل بین علم، صنعت و کشاورزی بتوانیم در راستای پیشرفت و توسعه استان گام‌ برداریم. 

وی اظهار داشت : در حال حاضر ۶۰ شرکت دانش‌بنیان از ۹ استان کشور در این نمایشگاه شرکت کرده و بیش از ۲۰۰ محصول و خدمت فناور دانش‌بنیان در این نمایشگاه عرضه شده است. 

پیله چی تصریح کرد: تجاری سازی دانش‌بنیان ها بیش از ۲۰ سال است که در دستور کار قرار دارد و اگر قرار است چرخ اقتصاد کشور بچرخد، باید حل مشکلات به واحدهای دانش‌بنیان سپرده شود. 

این مسوول تاکید کرد: توجه به مسائلی چون دانش‌بنیان سازی تولید باید مورد توجه تمام ارکان و مدیران استانی باشد تا فضای بهتری برای توسعه صنعت استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون در بحث تجاری سازی دچار مشکل هستیم، افزود: ظرفیت و بستر خوبی در استان ایجاد شده که با سپردن این فضا و پتانسیل‌ها به دانش‌بنیان‌ها می‌توان بهره حداکثری را از این فضا برد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین نیز در این مراسم گفت : یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار، توجه جدی به تحقیقات و پژوهش است و بر اساس منویات مقام معظم رهبری، باید دانش را محور تمامی فعالیت‌های استان قرار دهیم.

احمد خورگامی افزود: اولین نمایشگاه تخصصی دانش‌بنیان سازی تولید در استان از امروز تا ۱۹ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برپا است.

وی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین و نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تحقق این شعار، خاطرنشان کرد: ایجاد فضایی جهت تبادل اطلاعات بین متخصصان و کارشناسان، نمایش محصولات و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و آشنایی هرچه بیشتر فعالان حوزه صنعت و کشاورزی با صنایع دانش‌بنیان از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه است.

اولین نمایشگاه تخصصی دانش‌بنیان سازی تولید در مدت برگزاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین، پذیرای متخصصان و علاقه‌مندان است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha