۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبر: 84935085
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میانگین دما در خراسان رضوی ۱۰ درجه کاهش می یابد

۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبر: 84935085
میانگین دما در خراسان رضوی ۱۰ درجه کاهش می یابد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با تداوم فعالیت سامانه بارشی و هوای سرد در استان، میانگین دمای هوا در استان امروز، دوشنبه نسبت به روز گذشته، حدود ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

آذر رضایی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استقرار این سامانه سبب خواهد شد دمای هوای مشهد نسبت به روز گذشته حدود ۱۱ درجه سلسیوس کاهش پیدا خواهد کرد و در سردترین ساعات امشب مشهد به ۳ درجه بالای صفر خواهد رسید.

وی با اشاره به ادامه سامانه بارشی در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته بارش باران به نسبت خوبی در استان باریدن گرفته است که شهرستان قوچان با ۱۰ میلیمتر بیشترین میزان را به ثبت رسانده است.

 کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی عنوان کرد: سامانه سرد مستقر بر استان، سبب بروز بارندگی ها در قالب برف در مناطق شمالی و کوهستانی خواهد شد که این موضوع پیشینه دما را در این مناطق به زیر صفر می رساند.

رضایی پور تصریح کرد: این سامانه بارشی تا پایان هفته در استان پایدار است و پس از آن، میانگین دما افزایش نسبی خواهد یافت.

وی گفت: این سامانه سرد بارشی، سبب بروز پدید وزش باد شدید خواهد شد که این پدیده در مناطق کوهستانی موجب بروز کولاک و در مناطق جنوبی استان سبب بروز گرد و غبار می شود.

وی بیان داشت: طی شبانه روز گذشته، فریمان و تایباد با سه و ۲۴ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و خنک ترین شهرستان های خراسان رضوی بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۸ تا ۲۱ درجه را تجربه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha