۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84935013
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند تامین و توزیع مرغ در قزوین بهبود یافت

۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰
کد خبر: 84935013
روند تامین و توزیع مرغ در قزوین بهبود یافت

قزوین - ایرنا- معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با تشکیل یک سازوکار و یکپارچه سازی اطلاعات آماری بین زنجیره‌های تولید و عرضه، روند تامین و توزیع مرغ در استان بهبود یافت.

مجید رحمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سازوکار با حضور مدیران و نمایندگان معاونت بهبود تولیدات دامی و معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، اداره کل دامپزشکی، اتحادیه مرغداران گوشتی، نمایندگان مرغداران و کشتارگاه ها ایجاد شده و در آن آمار مصارف و تقاضای روزانه برای تامین محصول بازار در روز بعد دریافت و اشتراک گذاری شد تا در زمینه تامین و توزیع مرغ مورد نیاز استان خلل ایجاد نشود.

این مسوول افزود: با این اقدام مشکلات احتمالی کمبود مرغ در مراکز عرضه در بعضی روزها که در گذشته شاهد آن بودیم، از بین می رود.

وی اظهار داشت: میزان مورد تقاضا برای مرغ در استان قزوین روزانه بین ۷۰ تا ۹۰ تن است.

این مسوول گفت: با هماهنگی های انجام شده در حوزه جوجه ریزی و رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته، دغدغه ای برای کمبود مرغ در استان قزوین وجود ندارد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: در سایر اقلام اساسی نظیر روغن خوراکی، شکر، برنج و گوشت قرمز منجمد نیز مشکلی از حیث تامین وجود ندارد و این محصولات با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی در حال عرضه عمومی هستند.

رحمانی همچنین با بیان اینکه با تشدید نظارت ها بر نانوایی ها نیز تخلفات در این زمینه کاهش یافته است،افزود: امیدواریم با تخصیص ۱۰ درصدی افزایش سرانه آرد به استان مسایل و مشکلات محدود در این حوزه نیز مرتفع شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha