فرهنگ غنی مازندران به نسل جدید معرفی شود/ جهاد تبیین مهمترین راهبرد برای هوشیاری جوانان است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با اشاره به پیشینه فرهنگی، تاریخی و مذهبی دیار علویان گفت: فرهنگ غنی این استان برای حفظ ارزش‌ها باید به نسل جوان معرفی و تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی‌پور شامگاه یکشنبه در اولین آیین تجلیل از مشاهیر و نخبگان استان مازندران در ساری افزود: مردم مازندران همانطور که دارای تمدن بزرگ هستند، اولین دولت علویان را تشکیل دادند و دولت مردمی سیزدهم به پاس این فرهنگ غنی روز مازندران را در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت کرد.

بزرگان مازندران بنام و خوشنام هستند

وی خاطر نشان کرد: اصالت مردم مازندران فرهنگی است و بزرگان ما در این استان در طول ۱۴۰۰ گذشته بنام و خوشنام هستند و در دوران معاصر آیت الله کوهستانی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله حسن زاده آملی و نیما یوشیج از مفاخر فرهنگی این دیار هستند.

استاندار مازندران گفت: همچنین در بُعد سیاسی هم شیخ فضل الله نوری از این استان در دوران معاصر خوش درخشید و در هشت سال دفاع مقدس لشکر ۲۵ کربلا و در جبهه مقاومت بسیجیان مازندران به معنای واقعی رشادت های زیادی داشتند.

حسینی‌پور افزود: مازندران اکنون در حوزه های مختلف اقتصادی در حوزه خاویار، مرکبات و برنج رتبه اول کشور را دارد و حدود ۱۲ درصد از محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می شود.

نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: همچنین مازندران بیشترین گردشگر را به نسبت دیگر استان های کشور پذیرا است و هرچقدر که از این دیار و صلابت آن بگوییم کم گفته ایم.

حسینی‌پور بیان کرد: از هنرمندان و فرهنگ دوستان می خواهم که صلابت و فرهنگ ناب استان را به نسل های جوان منتقل کنند تا نسل جدید بدانند که پیشینیان آنان دارای چه عظمتی هستند.

وی ادامه داد: این نظام و انقلاب اسلامی را مدیون امام راحل هستیم و ایشان با جانفشانی و تلاش مضاعف در سال های مختلف برای پیروزی این نظام تلاش کردند و پایه و مبنای انقلاب اسلامی استکبار ستیزی است.

استاندار مازندران گفت: امام راحل اولین حکومت شیعه در تراز بین المللی را در کشور ایجاد کردند و با این وجود این نظام دشمنانی دارد که همواره ایران اسلامی با صلابت از این گستاخی ها عبور کرده است.

جهاد تبیین مهمترین راهبرد برای هوشیاری نسل جوان است

حسینی‌پور افزود: باید جوانان ما نسبت به اولویت ها و دستاوردهای نظام مقدس مطلع باشند و جهاد تبیین مهم ترین راهبرد برای هوشیاری نسل جوان است چراکه دشمنان در رسانه های معاند درصدد آسیب به کشور است و باید حواسشان باشد که در دام این شیاطین قرار نگیرند.

دشمنان در ایجاد آشوب‌های خیابانی ناکام ماندند

وی تصریح کرد: در آشوب های اخیر رد پای کشورهای غربی وجود دارد چراکه رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای اروپایی به قدرت بی حد و حصر ایران پی بردند و می دانند که توان نظامی برای مقابله با کشور ما را ندارند بنابرین درصد ایجاد کردن آشوب های خیابانی بودند که ناکام ماندند.

استاندار مازندران بیان کرد: دشمنان بسیاری از پول‌های بلوکه شدن ما را آزاد نمی کنند چراکه از آن منفعت دارند و با بازی های رسانه ای درصدد در مقابل هم قرار دادن مردم ما هستند.

دولت برای رفع مشکلات اقتصادی در تلاش است

حسینی‌پور افزود: با وجود گستاخی های دشمنان اما منکر مشکلات اقتصادی در کشور نیستیم و دولت دست از تلاش برنخواهد داشت.

وی یادآور شد: تنها در راه روستایی استان در یکسال گذشته ۱۴۰ کیلومتر جاده آسفالت شد و در رشد اقتصادی در تولید گندم و برنج، صادرات رشد قابل توجهی داشتیم.

استاندار مازندران گفت: در مسیری در حال حرکت هستیم که کشور به سمت توسعه پیش می رود و ریل گذاری های خوبی انجام شده که مردم به طور حتم حلاوت آن را خواهند چشید.

فرهنگ دیار علویان معرفی و گویش مازندرانی حفظ شود

حسینی‌پور تصریح کرد: باید فرهنگ غنی مازندران در سایه همکاری هنرمندان و فرهنگ دوستان به اقشار مردم معرفی شود و باید ادبیات محلی و گویش مازندرانی حفظ شود.

وی افزود: جوانان ما می توانند از بسیاری از مفاخر استان الگو برداری کنند و در هیات اندیشه ورزی استان مفاخر مازندران عضو هستند و با همراهی دانشگاه های مازندران کارهای علمی خوبی در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: جایگاه نخبگان در استان بسیار ارزنده است و وظیفه داریم از این بزرگان تجلیل کنیم چراکه آنان دارای جایگاه رفیع هستند و از سوی دیگر جامعه ما نیازمند حضور آنان هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha