۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۱۱
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 84934504
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازداشت کلاهبرداری که در پردیس، از حسابهای مردم پول برداشت می کرد

پردیس - ایرنا- فرمانده انتظامی پردیس از بازداشت فردی که با دستگاه اسکیمر یک میلیارد و دویست میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس پردیس، سرهنگ بهزاد عبدیان در این باره توضیح داد: در پی شکایت و مراجعه حضوری تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها بررسی موضوع به‌طور ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس سایبری شهرستان پردیس قرار گرفت.  

وی گفت: کارشناسان پلیس فتای پردیس با اقدامات تخصصی و رصد دقیق اطلاعاتی، متهم اصلی کلاهبرداری را در تهران شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.  

فرمانده انتظامی پردیس ادامه داد: متهم در تحقیقات به عمل آمده به جرم خود که به بهانه فروش بلال در منطقه ای از پردیس کارت شهروندان را گرفته و با یک دستگاه اسکیمر دور از چشم مشتریان، کارت آنها را کپی برداری و در فرصتی مناسب حساب بانکی آنان را خالی می کرد اعتراف کرد.  

سرهنگ عبدیان بیان کرد: متهم به برداشت یک میلیارد دویست میلیون ریال اعتراف کرد و همچنین با بررسی ها از اسکیمر موجود مشخص شد که متهم از ۹۱ کارت بانکی کپی گرفته وفرصت خالی کردن آنها را پیدا ننموده است که با هوشیاری پلیس دستگیر شد.  

وی با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی به شهروندان توصیه کرد: رمز عبور خط مقدم دفاعی شما در حفاظت از اطلاعات ذخیره شده است، مطمئن شوید و با هوشیاری آن را حفظ و از بازگوکردن آن برای دیگران اجتناب کنید.  

باند کلاهبرداری در پردیس منهدم شدند

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس از انهدام باند حرفه ای و سابقه دار کلاهبرداری با استفاده و جعل نام سرویس ا س ن پ خبر داد و اظهار داشت: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتای شهرستان مبنی بر اینکه در اینترنت به دنبال شرکت حمل بار منزل بودم و با این شرکت باری مواجهه شده و پس از تماس با آنها برای حمل اثاثیه منزل اینجانب مراجعه و مبلغ چهار صد میلیون ریال به عنوان حق الزحمه از حساب اینجانب برداشت کرده که پس از مدتی متوجه شدم کلاهبرداری بوده است.

سرهنگ بهزاد عبدیان توضیح داد : باتوجه به احتمال وجود تعداد شکات بیشتر بنا به جعل عنوان از شرکت مذکور موضوع به صورت فوریت در دستورکار کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: بابررسی های اولیه مشخص شد که شاکی با جستجو و پیدا کردن وب سایتی اقدام به تماس با تلفن های مندرج در وب سایت کرده و بر اساس پیگیری های صورت گرفته مشخص شد وب سایت مذکور هیچگونه ارتباطی با این شرکت و از اتحادیه کشوری صنف کسب و کارهای مجازی مجوز نداشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: کارشناسان پلیس سایبری پردیس با اقدامات پلیسی ۴ نفر از متهمین را شناسایی و طی یک قرار صوری و عملیات غافلگیرانه متهمین به همراه خودرو خاور که فاقد هرگونه آرم و علائم از شرکت مربوطه بوده و بوسیله آن اسباب کشی ها صورت گرفته توقیف و به پارکینگ منتقل کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha