استاندار: واردات بی‌رویه مشکلات جدی برای پنبه‌کاران استان اردبیل ایجاد کرده است

اردبیل-ایرنا- استاندار اردبیل گفت: واردات بی‌رویه مشکلات جدی برای پنبه‌کاران استان اردبیل به‌وجود آورده که در صورت عدم مدیریت اصولی، این موضوع تأثیر منفی بر کشت پنبه در آینده خواهد داشت.

به گزارش ایرنا سیدحامد عاملی در نشست با معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار کرد: حمایت از کشاورزان و تولید محصولات کشاورزی در داخل کشور مهم بوده و لازم است در تصمیم‌گیری‌ها در خصوص واردات و صادرات، منافع ملی کاملا مدنظر باشد.

وی افزود: پنبه محصولی استراتژیک بوده و برای جلوگیری از خسارت پنبه‌کاران، باید جلوی ثبت سفارش و واردات بی‌رویه محصولات مرتبط خارجی گرفته شود که در این خصوص پیگیری‌ها از مسئولان کشوری برای حمایت از کشاورزان استان اردبیل ادامه خواهد یافت.

استاندار اردبیل تصریح کرد: واردات بی‌رویه مشکلات جدی برای پنبه‌کاران استان اردبیل به‌وجود آورده که در صورت عدم مدیریت اصولی، این موضوع تأثیر منفی بر کشت پنبه در آینده خواهد داشت.

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز در این نشست با اشاره به بازدیدهای خود به شهرستان‌های شمال استان اردبیل گفت: برای خرید توافقی پنبه مغان در حدود ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که ۱۰۰میلیارد تومان آن به‌زودی واریز خواهد شد.

مرتضی معتمد، ادامه داد: در چند روز اخیر بعد از اعلام قیمت توافقی استقبال بسیار خوبی از سوی پنبه‌کاران برای فروش محصولات شده و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده این خرید ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: پنبه یک کالای اساسی و استراتژیک بوده و خریداری آن به قیمت مناسب از کشاورزان اهمیت دارد چراکه کشت پنبه بهتر از محصولات جالیزی و آب‌بر بوده و به نفع اقتصاد کشور است.

معتمد تصریح کرد: پنبه مغان از کیفیت بالایی نسبت به محصولات پنبه سایر استان‌های کشور برخوردار بوده و کارخانه‌های نساجی استقبال خوبی از پنبه مغان می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha