۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84934099
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای خراسان جنوبی سردتر می‌شود

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
کد خبر: 84934099
هوای خراسان جنوبی سردتر می‌شود

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با ادامه روند کاهشی دما در این استان هوا سردتر می‌شود و وقوع یخبندان در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست.

جواد نخعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی از عصر فردا تا چهارشنبه در نیمه شرقی و نواحی شمال شرقی استان رگبار و رعد و برق پراکنده قابل پیش‌بینی است.

وی افزود: روز چهارشنبه کاهش دما در طول روز محسوس خواهد بود و لازم است کشاورزان در این مدت تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات را به‌کار گیرند.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به بارندگی روزهای اخیر گفت: با ورود اولین سامانه بارشی به استان در فصل پاییز شاهد نزول رحمت الهی طی ۴۸ ساعت گذشته بودیم.

وی گفت: بیشترین بارندگی‌ به ترتیب با ۲۰ میلیمتر در ایستگاه کره، ۱۸ میلیمتر در بیهود، ۱۳.۵ میلمتر محمدشهر، ۱۳ میلیمتر حیدرآباد و ۱۲.۸ میلیمتر در کلاته سورگ قاینات به ثبت رسیده است.

نخعی بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۱.۵ میلیمتر بارندگی در قاین، خوسف ۱۱.۳ میلیمتر، ۹ میلیمتر دستگرد، هشت میلیمتر چاه طالب، هفت میلیمتر زهان، ۶.۶ میلیمتر دیهوک، پنج میلیمتر کریمو، فتح‌آباد فردوس ۴.۷ میلیمتر، سرایان ۴.۵ میلیمتر، ۴.۲ میلیمتر جنوب در بیرجند و چهار میلیمتر در آبیز ثبت شد.

وی گفت: در سایر ایستگاه‌های استان هم کمتر از چهار میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته دهسلم با حداکثر دمای ۲۸ درجه گرمترین و سربیشه با حداقل دمای ۰ درجه خنک‌ترین نقاط استان بودند همچنین نوسانات دمایی در مرکز استان بین سه و ۲۱ درجه ثبت شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha