«علیرضا نظری » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نشست با وزیر راه و شهرسازی، بیان کرد: در این نشست، تاخیر در بهرهبرداری طرح های ساخت و توسعه راهها و نبود دفتر منطقهای مستقل در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل برای استان مرکزی، موانع پیگیری و رفع مشکلات طرحهای حوزه راه های مواصلاتی عنوان شد.
وی، استان مرکزی را سومین استان پرتردد در کشور دانست و افزود: مردم این استان به ویژه شهرستان خمین بر خلاف اقدامات انجام شده در راههای مواصلاتی از کمبودها و کاستیها در این حوزه ناراضی هستند.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در نشست با وزیر راه و شهرسازی ، موافقت با صدور مجوز دفتر منطقهای مستقل به نام استان مرکزی در شرکت ساخت و ساز توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و حضور یک نماینده از مدیران استان در این شرکت گرفته شد.
نظری توضیح داد: راههای مواصلاتی یکی از مصوبات طرح برنامه جامع خمین در سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۹ به زادگاه امام راحل بود که به نتیجه لازم نرسیده است.
وی اضافه کرد: در این برنامه راههای مواصلاتی خمین از مسیر دلیجان- محلات و خمین- الیگودرز - ازنا به عنوان یک محور تعریف شده و مسیرهای خمین- شازند، خمین- اراک و خمین- گلپایگان به عنوان محور دیگری تعریف شده و این چهار محور اصلی در برنامه جامع خمین مصوب شدند.
نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم ادامه داد: ردیف اعتباری برای این طرحها دیده شده اما اعتبارات لازم که باید در این سالها به راههای مواصلاتی شهرستان خمین تزریق می شد، مبالغ قابل ملاحظهای نبوده است.
نظری گفت: انتظار میرود با تخصیص مصوبات سفر هیات دولت سیزدهم به استان مرکزی راههای مواصلاتی نیمه تمام ۲۰ ساله با جذب اعتبار تکمیل شوند.
نظر شما