۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹
کد خبر: 84933896
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاریخ نگاری جام جهانی؛ رکوردشکنی با کفش قرضی

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹
کد خبر: 84933896
تاریخ نگاری جام جهانی؛ رکوردشکنی با کفش قرضی

تهران- ایرنا- یکی از رکوردهای جام جهانی فوتبال ۱۳ گل در یک دوره مسابقات است که با گذشت بیش از ۶۰ سال هنوز دست نخورده باقی مانده است.

به گزارش ایرنا، آمار و ارقام جام جهانی فوتبال حکایت از رکوردهایی دارد که برخی از آنها با وجود بیش از نیم سده هنوز پابرجا باقی مانده است. یکی از این رکوردها مربوط به بازیکنان دورگه فرانسوی است که از سال ۱۹۵۸ تا کنون هیچ بازیکنی موفق به شکستن آن نشده است. ژوست فونتین در جام جهانی ۱۹۵۸ سوئد ۱۳ گل برای تیم ملی فرانسه به ثمر رساند تا صاحب کفش طلایی آن دوره از مسابقات باشد.

هر چند که خروس ها در آن دوره مغلوب هنرنمایی پله ۱۷ ساله شدند اما پوکر فونتین در بازی رده‌بندی این دوره از جام جهانی موجب شد تا وی ضمن گذر از رکورد بازیکن مجارستانی نام خود را در تاریخ جام جهانی فوتبال ماندگار کند. تا پیش از فونتین، ساندور کوچیس مجاری با ۱۱ گل زده بیشترین گل ممکن را در یک دوره جام جهانی به ثمر رسانده بود.

تاریخ نگاری جام جهانی؛ رکوردشکنی با کفش قرضی

اهمیت رکورد فونتین زمانی مشخص خواهد شد که بعد از ۶۴ سال نه تنها هیچ بازیکنی قادر به رسیدن به این آمار نشده بلکه برخی ستاره نامدار فوتبال جهان به حضور در چند  دوره جام جهانی به این رکورد رسیدند. میرسلاو کلوزه با حضور در چهار دوره جام جهانی ۱۶ گل به ثمر رسانده و رونالدو برزیلی نیز در چهار دوره جام جهانی تنها ۱۵ گل را به نام خود ثبت کرده است.

یکی دیگر از ستاره های نامدار فوتبال جهان گرد مولر است که با حضور در ۲ دوره جام جهانی ۱۳ گل را به ثمر رسانده است.

ژوست فونتین که از مراکش به فوتبال فرانسه معرفی شد در نخستین بازی خود برای خروس‌ها هتریک کرد و در نهایت موفق شد با لباس این تیم در ۲۰ بازی ۳۰ گل را به نام خود ثبت کند.

البته ژوست فونتین از جمله بازیکنانی آفریقایی تیم ملی فرانسه بود که شرایط سختی را تجربه کرد و حتی در جام جهانی با کفش های قرضی این تعداد گل را به ثمر رساند. وی یک جفت کفش را از   استفان بروی  مهاجم دیگر تیم فرانسه قرض گرفت.  

تاریخ نگاری جام جهانی؛ رکوردشکنی با کفش قرضی

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha