۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۵:۳۳
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84933795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عراق و امارات بر هماهنگی برای مقابله با چالش‌های اقتصادی تأکید کردند

تهران- ایرنا- محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و محمد بن زاید آل نهیان حاکم امارات شنبه شب در تماس تلفنی بر هماهنگی برای مقابله با چالش‌های اقتصادی تأکید کردند.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های عراقی، در بیانیه‌ای که از دفتر اطلاع رسانی السودانی منتشر شده، آمده است که دو نفر در این تماس تلفنی روابط دوجانبه و افق همکاری مشترک در راستای منافع دو کشور و دو ملت را بررسی کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف همچنین بر اهمیت توسعه شراکت و مواضع یکپارچه در مقابله با چالش‌های اقتصادی در سطح منطقه‌ای و جهانی تأکید کردند.

براساس این بیانیه، دو طرف همچنین بر اهمیت برقراری امنیت و ثبات و توسعه پایدار کشورها و ملل منطقه تأکید کردند.

در این تماس تلفنی، بن زاید به قدرت رسیدن السودانی و کسب رأی اعتماد مجلس عراق را به وی تبریک گفت.

از سوی دیگر خبرگزاری وام امارات نیز اعلام کرد که حاکم امارات در این تماس تلفنی بر حمایت دولت متبوعش از هر آنچه موجب ثبات در عراق شده و تأمین کننده خواسته‌های ملت آن به سوی پیشرفت و شکوفایی باشد، حمایت می‌کند.

دولت السودانی به عنوان نامزد چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه ۲۷ اکتبر توانست از پارلمان عراق رأی اعتماد بگیرد و نخست وزیر شود.

السودانی دو هفته پیش پس از آنکه «عبداللطیف رشید» رئیس جمهوری عراق پس از ماه‌ها تأخیر انتخاب شد، مأمور به تشکیل کابینه جدید عراق شد.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در دهم اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) برگزار شد، اما گروه‌ها و احزاب سیاسی و فراکسیون‌های حاضر در پارلمان با وجود گذشت ۱۲ ماه از برگزاری این رویداد، به دلیل اختلاف‌های سیاسی تاکنون نتوانسته‌اند دولت جدید را تشکیل دهند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha