۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۵۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84933650
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراسم پیاده روی اربعین حسینی فرصتی برای تربیت کودکان اسلامی است

اهواز- ایرنا- مدرس حوزه های علمیه خوزستان با تحسین راه اندازی موکب ویژه کودکان در مراسم پیاده روی اربعین گفت: مراسم با شکوه اربعین حسینی فرصت بسیار مناسب و ارزشمند برای پرورش و تربیت کودکان و جوانان اسلامی است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده شنبه در مراسم  تجلیل از کتابداران خادم موکب فرهنگی " اوی کتاب عشق نامش حسین(ع) بود" در محل تالار مهتاب اهواز که با حضور جمعی از کتابداران استان برگزار شد بیان کرد: مراسم پیاده روی اربعین حسینی  که نماد شیعیان در دنیا است باید همراه با معرفت باشد، این‌معرفت باید  توسط زائران به دست بیاید. 

وی گفت: امسال چهار میلیون نفر در مراسم‌پیاده روی اربعین حسینی از ایران به زیارت عتبات عالیات رفتند اما باید دید این‌جمعیت چه معرفت و ارزشی را در این مراسم دریافت کردند. 

حجت الاسلام حسن زاده اظهار داشت: امروز در این اغتشاشات افرادی بین  ۱۵ سال تا ۲۵ سال سن حضور دارند، باید این موضوع آسیب شناسای شود و بررسی گردد که چه میزان می توان با این قشر ارتباط برقرار کرد.

این‌مدرس حوزه های علمیه خوزستان با بیان اینکه ایجاد ارتباط معنوی و دینی برای جوانان ما نیاز است افزود: دشمنان توهم برداشتند که حکومت ایران تغییر می یابد و فکر می کنند در کشور خبری است.

وی تاکید کرد: برگزار کردن عمقی مراسم پیاده روی اربعین می تواند اثر مثبتی بر زائر بگذارد، این مراسم بر اساس معرفت بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

این مدرس حوزه های علمیه در استان اظهار داشت: سهم کتابخوانی در جامعه بسیار کم شده و عصر ارتباطات رقیب جدی کتابخوانی شده است، می توان از فضای مجازی به درستی استفاده کرد.

در ادامه این مراسم مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان افزود: امسال در مراسم پیاده روی اربعین حسینی موکب فرهنگی از سوی آیت اداره کل برای کودکان و نوجوانان ایجاد شد و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در این موکب ارائه گردید از جمله این برنامه ها،  برنامه عهد با امام حسین، عشق به امام حسین و سلام بر او بوده است .

عباس حسینی زاده افزود: استمرار این فعالیت برای سال های آینده می تواند در مراسم پیاده روی اربعین بسیار برجسته و مفید باشد و مسیری برای آشنایی کودکان و نوجوانان با مکتب امام حسین (ع) ایجاد کند.
وی گفت: انتظار داریم که این رویداد در اهواز نیزبه عنوان یک‌پایگاه فرهنگی برپا شود و کودکان و نوجوانان بیشتر با ارزش های دین اسلام و ائمه اطهار آشنا گردند.

در این مراسم از ۲۶ کتابدار فعال در موکب این اداره کل در دوران پیاده روی اربعین حسینی تجلیل شد.

هر ساله از بیستم ماه صفر مراسم‌پیاده روی اربعین حسینی با حضور با شکوه زائران برگزار می شود و ۲ مرز چذابه و شلمچه در خوزستان از جمله مسیرهای تردد زائران در این مراسم است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha