۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۱۸
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84933566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار قزوین: توسعه شهرستان بویین زهرا در دستور کار قرار دارد

قزوین - ایرنا- استاندار قزوین گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای توسعه بویین زهرا در دستور کار قرار دارد و به زودی گمرک استان نیز در این شهرستان مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز شنبه در شورای اداری شهرستان بویین زهرا افزود: بویین زهرا یک کانون فرصت زا برای استان به شمار می رود و با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص، ظرفیت صنعتی، توسعه کشاورزی و بهره وری آب و خاک می تواند برای استان تحول آفرین باشد.  
اعلایی تصریح کرد: این شهرستان، ظرفیت و پتانسیل ارتقای بهره‌وری از منابع آب استان و به تبع، رونق بخشیدن به بازار آب استان را دارد و می‌توان از ظرفیت‌های آن در توسعه استان بهره‌ مند شد.  
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به دشت قزوین در شهرستان بوئین‌زهرا، افزود: احیای دشت قزوین از دیگر مواردی است که مورد توجه قرار گرفته و در این راستا لازم است که شهروندان بویین‌زهرا نیز دولت را در تحقق این امر یاری کنند.  
وی افزود: ایجاد نیروگاه و زمینه‌سازی برای تولید برق از دیگر اولویت‌هایی است که انتظار می‌رود، در این شهرستان محقق شود هرچند که الزامات آن در حال بررسی است و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح آن باشیم‌ و همچنین در حوزه میراث فرهنگی این شهرستان نیز اقدامات قابل توجهی در دست انجام است که امیدواریم اتفاقات خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.  
اعلایی خاطرنشان کرد: در شهرستان بویین‌زهرا نیز همچون سایر نقاط استان شاهد ضعف در سیستم بهداشت و درمان هستیم که بررسی عقب‌ماندگی‌های بیمارستان امیرالمومنین این شهرستان به معاونت امور هماهنگی و عمرانی استانداری سپرده شد.  
وی با تاکید بر نگاه ویژه به حوزه بهداشت و درمان، افزود : تجهیز حوزه بهداشت و درمان نباید درگیر نگاه منطقه‌ای باشد، چراکه بیمارستان در هر نقطه‌ای مورد نیاز مردم بومی و غیر بومی است.
اعلایی گفت:متاسفانه دولت منابع مالی چشمگیری برای رفع عقب‌ماندگی‌های حوزه درمان ندارد و هزار میلیارد تومانی که برای تجهیز بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی استان اختصاص داده است، یک‌سوم هزینه‌های تکمیل آن‌ هم‌ نمی‌شود و در این راستا هیچ چاره‌ای جز اکتفا به بخش خصوصی نداریم.
استاندار قزوین ادامه داد : در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نسبت به ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی اقبال نشان دادند اما برخی سیاست‌های غلط مانع پیشروی آنان شد که اگر بخش خصوصی روی‌کار آمده بود، امروز به جای دغدغه ساخت بیمارستان در مرکز استان، بیمارستان‌های شهرستان تجهیز و به‌روزرسانی می شدند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha