بیش از ۵۳۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان رضوی آزادسازی شد

مشهد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: بیش از ۵۳۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان از ابتدای سال تا کنون رفع تصرف و آزادسازی شده است.

دادگستری خراسان رضوی روز شنبه به نقل از غلامعلی صادقی گزارش داد: با توجه به سیاست‌های دستگاه قضایی در زمینه حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، اراضی ملی و محیط زیست و تاکید رییس قوه قضائیه مبنی بر پیشگیری از تصرفات منابع طبیعی و اراضی ملی، اقدامات مهمی در سال جاری در استان انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: این اقدامات با هماهنگی و همکاری تمامی دستگاههای مرتبط استان و با محوریت دادگستری انجام شد و موجب بازگشت بیش از ۵۳۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در شهرستان های مشهد، گلبهار، فریمان، زاوه، درگز، بردسکن، بجستان، تربت جام و داورزن به بیت المال شده است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: این اقدامات در راستای رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی، مبارزه با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها به صورت مداوم در حال انجام است.

 وسعت مراتع خراسان رضوی ۶ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۲۹ هکتار معادل ۵۶ درصد از کل مساحت استان است. مساحت جنگلهای خراسان رضوی نیز با محاسبه بیشه‌زارها، درختچه‌ها و جنگلهای دست کاشت حدود یک میلیون هکتار یعنی ۸.۵ درصد از کل وسعت استان را شامل می‌شود. 

خراسان رضوی با ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع (۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار) وسعت، معادل هفت درصد مساحت کل کشور را در بر گرفته است.

 
 
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha