طرح انتقال پساب به شهرک صنعتی ویان کبودرآهنگ بهره برداری شد

همدان- ایرنا- طرح «انتقال و توزیع پساب شهری در شهرک صنعتی ویان» شهرستان کبودرآهنگ روز شنبه با حضور سید "رضا فاطمی امین" وزیر صمت، استاندار همدان، نماینده بهار و کبودرآهنگ در خانه ملت و جمعی از مسئولان محلی بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی همدان در حاشیه این آیین گفت: پساب تصفیه شده علاوه بر صنایع فولادی در دیگر واحدها از جمله الوان ثابت مربوط به صنایع رنگ، شرکت شیمی معدنی تولید کننده پودرهای مکانیزه و شرکت های اسید و در  مجموع ۹ واحد استفاده می شود.

مهدی مهرپویا افزود: عملیات اجرایی طرح «انتقال و توزیع پساب شهری در شهرک صنعتی ویان» کبودرآهنگ از ۶ ماه پیش آغاز و با هزینه ای افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دشت کبودر آهنگ به علت اُفت آب های زیر زمینی از دشت های فوق ممنوعه استان و کشور محسوب می شود، استفاده از آب های زیر زمینی توسط واحدهای مستقر در این منطقه ممکن نیست.

مهرپویا اضافه کرد:  راه اندازی  این طرح به حیات و ادامه فعالیت واحدهای مستقر در شهرک صنعتی ویان کمک شایانی خواهد کرد و همچنین واحدهای فولاد می توانند به حیات خود ادامه دهند.

 «سید رضا فاطمی امین» وزیر صمت امروز /شنبه/ در سفر به استان همدان علاوه بر نشست با فعالان اقتصادی از ۶ طرح اقتصادی و شهرک صنعتی بازدید می کند.

وزیر صمت با سفر به شهرستان بهار و حضور در روستای لتگاه از واحد تولیدی خوشه جوراب بازدید کرد.

فاطمی امین همچنین عصر امروز با سفر به شهرستان کبودرآهنگ از شهرک صنعتی شیرین سو و شهرک اورقین بازدید و در روستای کردآباد از واحد تولیدی خوشه پوشاک دیدن می کند.

بازدید از زمین خودروسازی و بازدید از شهرک صنعتی ویان در شهرستان کبودرآهنگ پایان بخش سفر یک روزه وزیر صمت به استان همدان است.

یک هزار و ۱۷۸ واحد صنعتی و معدنی در استان همدان فعال است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha