برپایی مسابقات المپیاد عامل گسترش وزنه‌برداری بین نونهالان است

رشت - ایرنا - رئیس هیات وزنه‌برداری گیلان گفت: برگزاری مسابقات المپیاد در وزنه‌برداری از جمله عوامل موثر در گسترش این رشته بین نونهالان و نوجوانان و شناسایی استعدادهاست.

مسعود محرابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایه اصلی و یکی از عواملی اصولی که برای آنکه رشته‌هایی همچون وزنه‌برداری را بین نونهالان و نوجوانان گسنرش دهیم، انجام مسابقات در سطوح مختلف است و برگزاری المپیاد گل‌سرسبد مسابقات وزنه‌بردای به‌شمار می‌رود و تاثیر مثبتی در علاقمندی قشر دانش‌آموزان به رشته وزنه‌برداری دارد.

وی به با اشاره به برگزاری سومین المپیاد ورزشی وزنه‌برداری که به میزبانی تهران برگزار شد، گفت: سطح کیفی این دوره از مسابقات بسیار بالا بود و قابل مقایسه با دوره های گذشته نبود.

وی عنوان کرد: مسابقات با شرایط مناسب، کیفیت و استاندارد بالایی برگزار شد و تیم وزنه‌برداری گیلان نیز در این دوره از رقابت‌ها خوب ظاهر شد و محمدجواد بخشی وزنه‌بردار استان موفق شد در این المپیاد در دسته ۷۳ کیلوگرم مقام قهرمانی و مدال طلا را کسب کند.

وی بیان کرد: در دو وزن دیگر نیز می‌توانستیم مدال کسب کنیم اما با بدشانسی وتا حدی بی‌تجربگی وزنه برداران نتوانستیم بیش از یک مدال کسب کنیم اما به طور حتم سال آینده گیلان یکی از شانس‌های کسب مقام قهرمانی در این رشته خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: البته تیم‌های وزنه‌برداری پسران و دختران گیلان که در المپیاد ورزشی حضور یافتند عموما برای اولین بار بود که در صحنه مسابقات حضور می‌یافتند و به همین دلیل فاقد تجربه لازم بودند اما به طور حتم این وزنه‌برداران سال آینده می‌توانند نتایج بهتری کسب کنند.

رئیس هیات وزنه‌برداری گیلان با اشاره به برپایی اردوی آمادگی تیم گیلان عنوان کرد: برای اولین بار برای حضور تیم وزنه‌برداری گیلان در المپیاد ورزشی اردوی آمادگی برگزار شد که در برپایی این اردو اداره ورزش و جوانان گیلان حمایتهای لازم را انجام داد.

محرابی بیان کرد: برای آنکه در یک رشته ورزشی بتوانیم پشتوانه‌سازی مناسبی داشته باشیم، باید به رده‌های سنی  نونهالان و نوجوانان خود بهای بیشتری داده و سرمایه‌گذاری مناسبی داشته باشیم.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha