۲۸۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری و دهیاری های گچساران اختصاص یافت

گچساران- ایرنا- فرماندار گچساران گفت: ۲۸۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری دوگنبدان، دهیاری ها ، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری این شهرستان اختصاص یافت.

روانبخش دهیم خوب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان  اعتبار از عوارض آلایندگی سال ۹۳ بوده که بعداز هشت سال به این شهرستان تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: سهم گچساران از عوارض آلایندگی در گذشته ۵۵ درصد بوده که امسال برای نخستین بار به ۷۳ درصد رسیده است.

فعال شدن برخی از طرح های راکد در گچساران

 دیهیم خوب با اشاره به فعال شدن برخی از طرح های راکد و نیمه فعال این شهرستان در سالجاری گفت: کمربندی  گچساران از جمله طرح هایی راکد این شهرستان بود که امسال با پیگیری های انجام شده با اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار فعال شد.

وی اظهار داشت: از این میزان اعتبار اختصاص یافته به این طرح در سالجاری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال ملی و ۱۵۰ میلیارد ریال استانی است.

۲۸۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری و دهیاری های گچساران اختصاص یافت

دیهیم خوب ابراز کرد: هم اکنون قطعه سوم جاده گچساران -به گناوه  با اعتباری بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت در دست اجراست.

وی تصریح کرد: همچنین جاده گچساران- چرام - دهدشت به دلیل مشکل فنی کارفرما و پیمانکار متوقف شده بود که با پیگیری های نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی فعال شد.

اختصاص ۴۸۵ میلیارد ریالی اعتبار استانی به طرح های آبی گچساران 
وی با اشاره به اجرای طرح های تامین آب اراضی کشاورزی در گچساران ادامه داد: طرح تامین آب اراضی رودبال، نازمکان، سرتیره و سیدجمال الدین با اعتباری افزون بر ۲۳۰ میلیارد ریال با هدف بهبود ۷۰۰ هکتار زمین کشاورزی اجرا شد.

دیهیم خوب اظهار داشت: هم اکنون آبرسانی به سه هزارو ۵۰۰ هکتار از زمین های دشت  امام زاده جعفر در قالب فاز یک به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: برای تعمیرات این طرح آبی بیش از ۷۰ میلیارد ریال از قطعات مورد نیاز  این ایستگاه پمپاژ خریداری شده است .

فرماندار گچساران ادامه داد: بیش از ۱۰۵ میلیارد ریال برای طرح فاز اول آبیاری به دشت امامزاده اعتبار امسال در نظر گرفته شده است.

دیهیم خوب تصریح کرد: بیش از  ۸۹ میلیارد ریال برای تکمیل چهار ایستگاه پمپاژ شبکه لیشتر امسال هزینه شد.

وی افزود: تامین آب ۲۵۰ هکتار اراضی تنگ انگشترک هم اکنون تکمیل و به صورت آزمایشی وارد مدار شده است.

هزینه ۳۰۰ میلیارد ریالی اعتبار برای طرح تامین آب دشت خان احمد

۲۸۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری و دهیاری های گچساران اختصاص یافت

فرماندار گچساران اظهار داشت: در ۲ سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای طرح تامین آب زمین های کشاورزی حوزه خان احمد باشت هزینه شده است.

دیهیم خوب ادامه داد: ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار، امسال از محل اعتبارات ملی به طرح تامین آب زمین های کشاورزی حوزه خان احمد باشت در قالب طرح فاز ۲ تأمین آب اراضی دشت امام زاده جعفر و خان احمد اختصاص یافت.

وی بیان کرد: فاز دوم انتقال تامین آب امامزاده جعفر و خان احمد در قالب سه هزارو ۱۰۰ هکتار در دست اجراست.

فرماندار گچساران اتصال انشعاب آب پتروشیمی گچساران از سد کوثر پس از ۱۰ سال را از دیگر اقدامات انجام شده در سالجاری در این شهرستان اعلام کرد.

فعال شدن کارخانه ماشین سازی گچساران

۲۸۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری و دهیاری های گچساران اختصاص یافت

دیهم خوب ابراز کرد: کارخانه ماشین سازی گچساران در سال ۹۷ به دلیل برخی مشکلات تعطیل شده بود خوشبختانه در سال گذشته وارد چرخه تولید شد .

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۱۲۰ نفر در این طرح صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha