۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۳:۳۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84932794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتش سوریه از عبور کاروان نظامی آمریکا در حومه حسکه جلوگیری کرد

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، نیروهای ارتش سوریه از عبور یک کاروان نظامی آمریکا در حومه حسکه واقع در شمال شرق این کشور جلوگیری کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه از عبور کاروان آمریکایی در روستای «أم الخیر» واقع در منطقه «تل التمر» حسکه جلوگیری کردند.

بر اساس این گزارش، کاروان نظامی آمریکا متشکل از ۶ خودروی زرهی قصد داشتند از روستای أم الخیر عبور کنند که نیروهای ارتش سوریه جلوگیری کرده و آنها را از این منطقه بیرون کردند.

دو هفته پیش نیز ایست بازرسی ارتش سوریه کاروانی متشکل از ۶ خودروی نیروهای آمریکایی که قصد ورود به روستاهای الدمخیه و تل ذهب در حومه قامشلی را داشت، وادار به عقب‌نشینی از منطقه کرده بود.

در دو سال گذشته، آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده، حضوری که منجر به افزایش سرقت نفت مردم این کشور شده است.

«نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» (قسد) شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha